כתב אישום: 11 תושבי שועפט מואשמים במעורבות בהתפרעויות במזרח העיר



פרקליטות מחוז ירושלים,הגישה היום (יום א') לבית משפט השלום כתבי אישום נגד 11 תושבי שועפט בגין מעורבות בהתפרעויות שהיו בשכונה על רקע הירצחו של הנער מוחמד אבו חדיר ז"ל

חמשת הנאשמים מואשמיםבהתפרעות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. נאשם אחד מואשן בגרימת היזק בזדון לתשתיות והשחתת מתקן חשמל לאחר שהשתתף בניסור חלקי של עמוד בתחנת הרכבת הקלה בשועפט.  6 נאשמים מואשמים בגרימת היזק בזדון לתשתיות וגניבה בנסיבות מיוחדות לאחר שפרצו והשחיטו את עמדות התשלום בתחנת הרכבת הקלה "אלסהל".  

על פי כתבי האישום, ב- 2.7.14, החל משעות הבוקר, בעקבות חשד כי הנער מוחמד אבו ח'דיר ז"ל, תושב שועפט, נרצח מתוך פעולת נקם לחטיפת שלושת הנערים היהודים, אירעו מהומות והפרות סדר רבות בירושלים. במשך מספר ימים לאחר מכן התאספו עשרות מפגינים ומפרי סדר בשועפט בסמוך לביתו של הנרצח ובאזורים נוספים בשועפט, תוך שהם מיידים אבנים, יורים זיקוקים וזורקים בקבוקי תבערה לעבר השוטרים שהיו במקום במסגרת תפקידם. כמו כן, שברו המתפרעים וגרמו נזק רחב היקף לתשתיות כגון תחנות ועמודי חשמל של הרכבת הקלה בירושלים, כבישים, מדרכות, מערכת תאורה, רמזורים תמרורים ועוד.

הנאשמים, תושבי שועפט, מואשמים בעבירות הבאות:

אחמד אבו חדיר (21) מואשם בהתפרעות וניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות לאחר שירה זיקוקים באמצעות כוורת זיקוקים לעבר השוטרים שנכחו במקום במסגרת תפקידם.

מוחמד סווילם (23) ומוסא אבו כדיר (29) מואשמים בהתפרעות וניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות לאחר שב- 4.7.14, בסמוך לאחר הלוויית הנרצח, נטלו חלק בהתפרעויות וירו רימוני גז לעבר השוטרים כשהם רעולי פנים. בנוסף, סווילם גם מואשם בהתפרעות וניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות לאחר שנטל חלק בהתפרעות חמורה בין ה- 4.7.14 ל- 5.7.14 וירה זיקוקים על השוטרים כשהוא רעול פנים.

מחמוד אבו חדיר (21) מואשם בגרימת היזק בזדון לתשתיות והשחתת מתקן חשמל לאחר שהשתתף בניסור חלקי של עמוד בתחנת הרכבת הקלה "אלסהל" בשכונת שועפט. כתוצאה ממעשיו הושבת העמוד מפעילות ונגרם לחברת "סיטיפס" נזק של מעל 100 אלף ₪.   

סאמי ג'בר (26), סיף ג'בר (20), סופיאן ג'בר (24), אימן עוודת אללה (28), תבתה צובחי (21), נאהד אדעיס (24) וחדר עמורי (20) מואשמים בגרימת היזק בזדון לתשתיות וגניבה בנסיבות מיוחדות לאחר שב- 5.7.14 קשרו קשר לפרוץ ולהשחית את עמדות התשלום של הרכבת הקלה בתחנת "אלסהל" בשכונת שועפט. בסמוך לשעות הצהריים הגיעו הנאשמים עם אחרים לתחנה ושברו ופרצו באמצעות לום, מוט ברזל ומכות את עמדת התשלום של הרכבת הקלה. לאחר שעמדת התשלום נפרצה, הנאשמים שברו את הכספות בחצר סמוכה, הוציאו מהן את הכספים וחילקו אותם ביניהם. כתוצאה ממעשיהם הרכבת הושבתה מפעילות ונגרם נזק של למעלה מ- 500,000 ₪ לחברת "סיטיפס". בנוסף, סאמי ג'בר מואשם כי באירוע נוסף שבר ופרץ יחד עם אחרים את עמדות התשלום של הרכבת הקלה בתחנת "אלסהל". גם באירוע זה חולק הכסף שנמצא בכספות בין המעורבים ונגרם נזק של למעלה מ- 500,000 ש"ח לחברת "סיטיפס". כמו כן, סיף ג'בר מואשם בהתפרעות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות לאחר שיידה אבנים לעבר שוטרים בהתפרעות בין ה- 2.7.14 וה- 3.7.14. חדר עמורי מואשם גם בהתפרעות וניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות

לאחר שהשתתף בהתפרעות ב- 2.7.14 וניסה לתקוף שוטרים בצוותא ב- 5 הזדמנויות כשבידו אבן וכשהוא מתכוון לשוטרים שהיו במקום מלמלא את תפקידם.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה