מאמצים את תלמידי בית הספר



מוסדות התרבות הירושלמיים יאמצו את תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, כל שכבת גיל תתמקד בתחום ייחודי ותקיים פעילות סביב מוסדות התרבות הרלוונטיים לתחום הזה

תכנית עירונית מקיפה "חינוך לתרבות - היתרון הירושלמי", נחשפה בתחילת השבוע בפני מנהלי ונציגי בתי הספר היסודיים בעיר ירושלים. במסגרת התכנית הייחודית, יזכו 66 אלף תלמידי בית הספר היסודיים בעיר בכתות א'-ו', משלושת המגזרים (ממלכתי וממלכתי דתי, חרדי וערבי), לקחת חלק בתכנית תרבות מוסדרת, אשר נפרשת על פני כל שנות הלימוד של התלמידים בבית הספר.

לטובת התוכנית החדשה גויסו 3 מיליון ₪ נוספים על תכניות תרבות קיימות, אשר יאפשרו למוסדות החינוך הרשמי ומוסדות חינוך שאינו רשמי אך שהוכרו על ידי מועצת העיר, לתקצוב מוגדל לטובת הנושא. התכנית היא תוצר של שיתוף פעולה בין מנהל חינוך ירושלים (מנח"י) ומנהל תרבות, ספורט ופנאי לבין מוסדות התרבות.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "ירושלים היא עיר בה מתקיימת התחדשות תרבותית מתמדת, המשלבת בין הקדמה והעתיד לבין עברה הקדום והעשיר. תושבי ירושלים ועכשיו גם התלמידים ייספגו אמנות, מוזיקה ויופי לצד עושר של צלילים, מראות וחוויות אשר ייצגו את ממדיה התרבותיים הרבים של העיר."

עיריית ירושלים שואפת לכך שכל ילד וילד יכיר את נכסי התרבות והאמנות בעיר וירגיש בהם בן בית. התוכנית תשלב פעילות הכנה של התלמידים לקראת הביקור במוסד בבית הספר עצמו וביקור ופעילות ייחודית בכל אחד מהמוסדות אשר תייצר זיקה משמעותית בין בית הספר והתלמיד לבין מוסד תרבות / מדע/  רוח /  אמנות / טבע / מורשת, לאורך שנת לימודים שלמה וסביב תחום מרכזי אחד.

כל שכבת גיל תעסוק בתחום אחר:

 כיתות א' - חי וסביבה

כיתות ב' - צומח, טבע וסביבה

כיתות ג' - אמנות ומורשת

כיתות ד' - היסטוריה ומורשת

כיתות ה' - מדע וטכנולוגיה

כיתות ו' - זהות וקהילה

סגנית ראש העיר והמשנה לתיק החינוך, רחל עזריה "מעכשיו כל ילד וילדה ירושלמים ייהנו מתכנית שנתית שמחברת בין הכיתה שלהם לבין מוסד תרבות, מדע ורוח. וכך כולם ייהנו מהיתרונות העצומים שיש בעיר שלנו."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות, עופר ברקוביץ' "אני גאה מאוד בתוכנית חינוך לתרבות היתרון הירושלמי, שתהיה משמעותית מאוד בהקניית ערכים לילדי ירושלים ובחינוך שלהם לצריכת תרבות. אני גאה שבפעם הראשונה עיריית ירושלים משקיעה מכספה שלה בשליחת תלמידים למוסדות התרבות, מה שיגדיל את מספר צרכני תרבות בעיר בעתיד ויצור עבור התלמידים חיבור משמעותי יותר לעיר ולמוסדות הייחודיים שבה."

מוסדות התרבות המשתתפים:

1. גן החיות התנכ"י

2. להקת המחול קולבן דאנס

3. עין יעל

4. מוזיאון יהדות איטליה

5. מוזיאון חצר הישוב הישן

6. ביה"ס מוסררה לאומנות

7. המרכז למורשת מנחם בגין

8. מוזאון ארצות המקרא

9. מוזיאון מגדל דוד

10. מוזיאון המדע

11. בית עגנון

12. בית הרב קוק

13. מוזיאון ישראל

14. הגן הבוטני

15. תיאטרון הקומקום

16. הסינמטק

17. מרכז מחול שלם

18. תאטרון הקרון

19. יד בן-צבי

20. הספרייה הלאומית

21. קבוצת התאטרון הירושלמי בבית מזי"א

 

תמונה: באדיבות מוזיאון ארצות המקרא 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה