אחרי מאבק משפטי ארוך: נשים על האוטובוסים בירושלים



"ירושלמיות, נעים להכיר", אחרי ארבע שנים של מאבק משפטי היום (יום א') עלה הקמפיין של התנועה הירושלמית על גבי האוטובוסים בירושלים. נשים ירושלמיות מוצגות ללא הדרה וצנזור

מדובר בפעם הראשונה מזה מספר שנים, בה נעשה שימוש בתמונות של נשים בפרסום על אוטובוסים בירושלים, זאת לאור פעולות חוזרות ונשנות של וונדליזם מצד גורמים קיצוניים בעיר, אשר השחיתו את האוטובוסים וגרמו לחברת כנען ולמפרסמים שלה נזקים כלכליים כבדים. 
תופעה זו הביאה את חברת כנען והמפרסמים שלה להחלטה כי עדיף להימנע מהעלאת קמפיינים נושאי דמויות נשיות בירושלים, או לחילופין לדרוש מהמפרסמים המתעקשים על כך ערבות לפיצוי על נזקים כלכליים.
 
תחת הכותרת "ירושלמיות- נעים להכיר" עלה היום (יום א'), כאמור לאחר מאבק משפטי ממושך, הקמפיין של התנועה הירושלמית. בכרזות ניתן לראות נשים ירושלמיות, חילוניות, דתיות וחרדיות, יהודיות וערביות, מוצגות בגאון ובגאווה, ללא הדרה וללא צנזור, על גבי אוטובוסים בבירת ישראל.
 

עתירה לבג"ץ והסדר מיוחד בין פרקליטות המדינה ואגד הם שאיפשרו לדבר הזה להתממש. זה כבר שנים שהתנועה הירושלמית יחד עם קמפיינים שונים פועלת לאי הדרת נשים בבירה. בירושלמים שמחים על עלייתו של הקמפיין ומציינים כי "ימשיכו לשמור ולהגן על העיר, בפני כל מקרה של הדרת או צנזור נשים. ויותר מזה - כמו בתנועה הירושלמית, כך גם בכל העיר, נשים תובלנה שינוי, נשים ישנו סדרי עולמים ונשים הן אלה שיקדמו את העיר הזו למקום טוב יותר". 
 
שירה כץ וינקלר, מנכ"לית התנועה אמרה לאתר ירושלים נט "לפני שנתיים החל הקמפיין הגדול נגד הדרת נשים בירושלים של התנועה הירושלמית, בשיאו רצינו להעלות כרזות של נשים על גביי האוטובוסים בעיר, אך סורבנו על ידי חברת הפרסום בטענה שאין פרסומים של נשים בירושלים, הגשנו עתירה לבית משפט ובחודש אפריל האחרון התקבלה ההחלטה ולכן היום אנחנו חוגגים ויוצאים עם הקמפיין שממשיך להציג נשים במרחב הציבורי בירושלים". עוד מוסיפה שירה "היינו אמורים להעלות מיד אחרי החלטת בג"ץ ודחינו את ההחלטה, אחרי הקיץ האחרון היה לנו חשוב להעלות נשים מכל המגזרים שמייצגות, ובאמת מופיעות על הקמפיין נשים מכל המגזרים וזה המסר שלנו שתהיה פה עיר סובלנית שתאפשר לכולנו לגור יחד זה לצד זה". 
 

כזכור, בעת הקמפיין לבחירות המוניציפליות ב-2008, ביקשה סיעת ירושלמים לפרסם שלטים על גבי אוטובוסים של אגד בעיר.חברת הפרסום של אגד כנען סרבה לפרסום המודעה  כשטענתה שתמונות נשים על גבי אוטובוסים מביאות להשחתתם. רחל עזריה הגישה וזכתה בעתירה לבג"ץ. 

סגנית ראש העיר רחל עזריה, מחזיקת תיק מעמד האישה אמרה היום "מבחינתי זו סגירת מעגל. בשנים האחרונות פעלנו כדי לעצור את התופעה המאיימת והמסוכנת של הדרת נשים מהמרחב הציבורי - והצלחנו. אני מברכת את התנועה הירושלמית על ההצלחה בבג"צ ועל הקמפיין החדש, וקוראת לארגונים וחברות שירושלים יקרה להם לפרסם תמונות נשים על האוטובוסים כי בירושלים לא מדירים נשים."  


תמונה: באדיבות התנועה הירושלמית 
 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה