נפתח האקסלרטור ההנדסי הראשון בירושלים



במהלך החודשים האחרונים הגישו עשרות יזמים צעירים את המיזמים השונים שפיתחו, לטובת המחזור הראשון של האקסלרטור ההנדסי היחיד מסוגו בירושלים. אתמול התקיים אירוע הפתיחה הרשמי ב"עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

מטרתו של האקסלרטור ההנדסי היא עידוד היצירתיות של היזמים מרחבי ירושלים והארץ כולה, לפיתוח המיזם שלהם ולסייע להם להנדס את סטארט אפ חלומותיהם. מתוך כלל הפניות נבחרו 7 צוותים לאחר תהליך ארוך, הכולל מפגשים רבים עם יזמים מובילים בתחומם שתיפקדו כשופטים וביניהם, פרופ' אבי דומב, נשיא המכללה; אורי חושן מנכ"לVLX; חנן ברנד - מנהל שותף בקרן JVP; רו"ח שי נגור- מנהל שותף בDeloitte ברייטמן אלמגור זהר; יוני קולב - מנכ"ל QuickCode; ברברה אלשטיין - מנכ"לית Market in Focus ועוד.

אמש התקיים אירוע הפתיחה הרשמי של המחזור הראשון של האקסלרטור ההנדסי, AtoBe, היחיד בירושלים, ב"עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים", אשר נפתח בזכות מימון ותמיכה של תוכנית Jnext של הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מיקרוסופט.  AToBe המאיץ העסקי למיזמים טכנולוגיים של המכללה, שם דגש מהותי ורואה לעצמו כמטרה, לקדם מיזמים טכנולוגיים שההנדסה העומדת מאחוריהם היא בעלת חלק מהותי ומשמעותי מאוד מהטכנולוגיה.

באירוע הפתיחה הרשמי והמיוחד, חנך ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, את האקסלרטור ההנדסי הראשון בעיר ובנאומו מסר למכובדים הרבים וליזמים הצעירים שנבחרו לקחת חלק בתכנית השנה כי:  "ירושלים היא עיר של סינרגיה: ישן וחדש יוצרים נוף שאין שני לו; פסיפס אנושי שאחראי לאופי המיוחד של העיר; חוקרים ומדענים מובילים ומעצבים פורצי דרך מייצרים כאן, יום יום, חדשנות טכנולוגית ירושלמית מקורית. מהנדסים גורמים לכל זה לקרות. בלעדיהם, כל הרעיונות המצויינים היו נשארים על הנייר. אני מברך את "עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים" על הקמת המאיץ ההנדסי הייחודי, ומקווה שיסייע לסטארט-אפיסטים צעירים רבים".

חלק מהמיזמים שנבחרו, הינם:

EZ saveמערכת המאפשרת הוזלת חשבונות חודשיים, באמצעות סריקה של חשבוניות.

Dcdi- מערכת הסורקת את חלל הפה ומתכננת בצורה יעילה ונוחה, שיניים תותבות.

Ethos Smart Health - מערכת המשפרת את הקשר בין החולה למערכת הרפואית

Sodros- מערכת המשכירה מצלמות רחף שעוקבות אחרי המזמין ומצלמות אותו מהאוויר על פי מיקום הטלפון הנייד שלו. למשל: אדם העושה סקי יכול לשכור רובוט שיעקוב אחריו ויצלם אותו והתמונות ישלחו ישירות לדואר האלקטרוני שלו.

PicChallenge- רשת חברתית מבוססת על אתגרים ומקדמת אותם בין החברים בה.

את המימון והתמיכה לפרויקט זה, סיפקו חברת מיקרוסופט ותוכנית Jnext של הרשות לפיתוח ירושלים, אשר לדברי אודי בן דרור, מ"מ מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "הרשות לפיתוח ירושלים קמה כדי להצעיד את העיר קדימה. באמצעות תוכנית Jnext פועלת הרשות, יחד עם המשרד לירושלים והתפוצות ועיריית ירושלים, לתמרץ ולעודד יזמות טכנולוגית בעיר, למשוך אליה חברות צעירות ומבוססות, ולתמוך בחברות ירושלמיות ותיקות. המעטפת שמעניקה התוכנית אינה מסתכמת רק במענקים כלכליים. Jnext נמצאת עם היד על הדופק של קהילת היזמים התוססת של ירושלים, ומספקת להם את התשתית, המשאבים, הכלים והפתרונות כדי לייצר כאן טכנולוגיה מקורית וחדשנית, להצמיח כלכלה חזקה וקהילה מגובשת".

פרופ' אבי דומב, נשיא המכללה: "AtoBe עתיד להיות גורם משמעותי בסביבה היזמית הירושלמית, שפורחת ומתעצמת בשנים האחרונות וצפויה לסייע בהפיכת ירושלים לבירת אומת הסטרטאפ. אנו מודים מאוד לראש העיר, מר ניר ברקת, לעיריית ירושלים ולהרל"י, שתמכו בנו ועזרו לנו להקים את האקסלרטור ההנדסי הראשון מסוגו בעיר ירושלים, תכנית שתעודד את הצעירים מרחבי העיר והארץ כולה להשתקע בירושלים ולקדם את הסטארט אפ עליהם הם חלמו. אנו מאחלים הצלחה רבה ל-7 הצוותים שנבחרו לקחת חלק במחזור הראשון ובטוחים וסמוכים שיעשו חיל בתחומם".

 

קרדיט צילום מתחם: אבישי מזרחי

קרדיט צילום של האירוע והבכירים שהשתתפו בו: יועד שירן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה