דליה למקוס בת ה-25 היא הצעירה שנרצחה בפיגוע באלון שבות



שלושה בני אדם נדקרו הערב (יום ב') בכביש 60, סמוך לצומת גוש עציון ואלון שבות. בפיגוע נרצחה דליה למקוס בת 25 שנפצעה במצב אנוש, המחבל נורה על ידי הש"ג של היישוב

הערב (יום ב') בשעה 16:42, התקבלו קריאות במוקד מד"א מרחב ירושלים על מספר אנשים שנדקרו סמוך לכניסה המערבית לאלון שבות, שבגוש עציון.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א אשר הגיעו למקום האירוע העניקו טיפול רפואי בשיתוף עם כוח רפואה של צה"ל צוותי איחוד הצלה לצעירה כבת 25 במצב קשה ונאלצו לקבוע את מותה לאחר ניסיונות החייאה ממושכים. בנוסף העניקו הצוותים טיפול לשני פצועים בהם, צעיר כבן  26 במצב קל עד בינוני עם פצע דקירה בבטן וגבר כבן 50 עם פצע דקירה בפנים אשר פונו על ידי אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק.

פאראמדיק מד"א חנן מאיר וחובש בכיר במד"א אבא ריצ'מן שטיפלו בנפגעים במקום סיפרו : "מדובר באירוע קשה , כשהגענו,  הייתה במקום המולה , על הכביש סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 25 כשהיא מחוסרת הכרה ועם מספר פצעי דקירה בפלג גופה העליון.  הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני והעברנו אותה לניידת טיפול נמרץ שם ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מספר דקות נאלצנו לקבוע את מותה. בסמוך אליה שכב צעיר כבן 26 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בבטן . גבר כבן 50 התהלך בזירה כשהוא בהכרה ודקור בלסת . הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית חולים. בדרך סיפר אחד הפצועים שחלף עם רכבו במקום וכשהבחין במתרחש עצר וניסה לעצור את המחבל ואז דקר אותו המחבל  בפניו. "

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "במהלך השעות האחרונות הוזעקו  צוותי מד"א לטפל בנפגעים בשני פיגועי דקירה קשים. כוחות מד"א כמו שאר זרועות הביטחון נמצאים בכוננות מוגברת ברחבי הארץ לאור אירועי הטרור שפוקדים אותנו. בשני הפיגועים היום ,  צוותי מד"א הגיעו תוך דקות ספורות והעניקו טיפול רפואי מקצועי מציל חיים. לצערי הרב  לאחר מאמצי החייאה נאלצו הצוותים לקבוע את מותה של הצעירה שנפגעה הערב בפיגוע בגוש עציון. אני שולח את תנחומיי לבני המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים.

אלחנן שטרנהל מתנדב איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנערה מחוסרת הכרה לאחר שככה"נ נדקרה על רקע לאומני, למרבה הצער לא הצלחנו להציל את חייה ומותה נקבע בזירה, במקום הענקנו טיפול לגבר נוסף שנפגע באורח קשה ולנפגע באורח קל, בשלב זה כוחות צבא ומשטרה בודקים את הנסיבות, לאחר הטיפול הראשוני שהענקתי יחד עם מתנדבים נוספים בזירה הנפגעים פונו לבתי חולים". 


הפיגוע אירע בטרמפיאדה שממנה נחטפו הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל ביוני האחרון.

בתגובה לאירועי הטרור הקשים היום, אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין :"אלו ימים קשים.  הם תובעים מאיתנו אחדות ועוצמה מול מחוללי הטרור שהוכיחו היום במו ידיהם המגואלות בדם, שדין ירושלים כדין תל אביב, ודין תל אביב כדין גוש עציון. אני קורא לכלל נבחרי הציבור, למנהיגים של כולנו, מכל קצוות הקשת הפוליטית לאחד כוחות לקראת העומד בפני מדינת ישראל. אני סומך את ידי על כוחות הביטחון שלא ישקטו עד אשר תשוב שגרת החיים למסלולה, מחבק בחום את המשפחה שאיבדה את היקר לה מכל ביום קשה זה ושולח איחולי החלמה ומרפא אל הפצועים". 



תמונות: באדיבות מד"א

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה