רצח נועה איל: דניאל נחמני בן 38 מירושלים הוא הנאשם ברצח



הותר לפרסום כי דניאל נחמני חשמלאי רכב בן 38 מירושלים הוא הנאשם באונס ורצח נועה איל ז"ל בשנת 1998. הבוקר (יום ה') פרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגדו כתב אישום

 16 שנים אחר ההרצח, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (יום ה') כתב אישום נגד דניאל נחמני, תושב ירושלים בן 38 אב לשתיי בנות בגין האונס והרצח של נועה איל ז"ל. 

על פי כתב האישום, ביום 22.2.98, בשעה 23:53, ישב נחמני ברכב בכיכר הדוידקה ברחוב הנביאים בירושלים, בסמוך לתחנת האוטובוס של קו מספר 36, שיעדו רמות. הרכב היה מונע והנאשם ישב במושב הנהג והמתין.

בסמוך לשעה 23:55 הגיעו נועה אייל ז"ל ובן זוגה, אשר שבו מבילוי משותף, לכיכר הדוידקה. שם, התפצלו השניים, המנוחה רצה לעבר תחנת האוטובוס, אשר בה אמור היה לעצור, בתוך דקות, האוטובוס האחרון לביתה שברמות. כאשר הגיעה המנוחה לתחנת האוטובוס, היא ניגשה, מסיבה שאינה ידועה למאשימה, לרכב בו ישב הנאשם, פתחה את הדלת שליד מושב הנהג, החליפה עמו מספר מילים, בסיומן אמרה המנוחה לנאשם: "תיסע אחרי האוטובוס כשהוא יבוא" וחזרה לעמוד בתחנת האוטובוס.

לאחר מספר דקות, ניגשה המנוחה בשנית לרכב, שוחחה עם הנאשם ואז פתחה את הדלת הסמוכה למושב הנהג, נכנסה לרכב וישבה לידו. אז, עזב הנאשם את המקום ברכבו, בנסיעה לכיוון רמות.

כאשר התקרב הנאשם עם רכבו ליער רמות, סטה הנאשם מהכביש הראשי ונכנס עם הרכב לשביל המצוי בתוך יער רמות. שם, עצר הנאשם את הרכב ובדרך שאינה ידועה למאשימה, יצאו הוא והמנוחה מהרכב.

בשלב מסוים הפשיט דניאל נחמני את נועה אייל ז"ל מבגדיה, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו. לאחר מכן רצח אותה על ידי ריצוץ גולגולתה בחפץ קהה.

במעשיו החליט הנאשם להמית את המנוחה, בדם קר, מבלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שיכול היה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו להמיתה, ביצע בה מעשה סדום ובעל את המנוחה, שלא בהסכמתה החופשית.

 

היום הותר לפרסום ע"י בית משפט המחוזי בירושלים כי בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים עצרו בתאריך 26.10.14 את דניאל נחמני החשוד באונס ורצח הצעירה נועה אייל ז"ל ביער רמות בירושלים .

בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים סיימו את חקירת תיק אונס ורצח נועה אייל ז"ל וזאת כעבור 16 שנים של חקירה מאומצת ומורכבת, כשלאורך כל התקופה עמלו במשטרת ירושלים על חקירת הרצח תוך הקצאת משאבים רבים .

בלשי וחוקרי ימ"ר ירושלים עצרו , כאמור, בתאריך 26.10.14 את החשוד דניאל נחמני, בן  38 תושב ירושלים אשר לא הודה בחקירתו , אולם נקשר עפ"י ראיות שאותרו בזירה ונאספו במהלך השנים.

בתאריך 23.2.1998 בשעות הבוקר, התקבל במשטרת ירושלים דיווח מאמה של נועה לפיו היא לא חזרה הביתה. משטרת מחוז ירושלים הכריזה על נועה כנעדרת ופתחה בסריקות נרחבות כולל הפעלת כלל האמצעים ביניהם יחידות מיוחדות, כלבנים ומתנדבים אשר איתרו כאמור בשעות הערב את גופתה ביער רמות בירושלים.

מעדויות וממצאים שנאספו עולה כי בלילה שבין ראשון לשני ( 22.2.1998), נועה אייל ז"ל, צעירה כבת 17 המתגוררת ברמות יצאה מבית הוריה לבילוי עם בן זוגה בסינמטק. בתום הסרט נסעו השניים יחד באוטובוס לכיוון כיכר הדווידקה. משם היו אמורים לשוב באוטובוסים נפרדים לבתיהם. לאחר שבן זוגה נפרד ממנה המתינה נועה לבדה בתחנה.

מהחקירה עולה כי עד ראיה, נהג מונית המתגורר ברמות, אשר עמד גם הוא בתחנת האוטובוס, הבחין כי נועה ניגשה לרכב פרטי שחנה בסמוך לתחנה, שוחחה עם הנהג במשך מספר דקות ולאחר מכן נכנסה למכונית ונסעו מהמקום.

מיום מציאת הגופה חקרו במשטרת מחוז ירושלים את אירוע רצח נועה אייל ז"ל בעצימות ובנחישות רבה. עפ"י החלטת פיקוד המחוז החקירה הועברה לטיפול ימ"ר ירושלים ובמסגרתה בוצעו מגוון נרחב של פעילויות חקירתיות, מודיעיניות כולל הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, קבלת חוות דעת והתייעצות עם גורמי מקצוע שונים, שיתוף פעולה עם כלל גופי האכיפה והביטחון השונים, הפקת צילומי לוויינים של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) לאיתור תנועות באזור במועד האירוע, הרכבת דגם הרכב בו נסעה ובדיקה במשחטות רכב , פניה לאמצעי התקשורת לסיוע באיתור עדים כולל שחזור האירוע בתוכנית שידור חוקר.

במהלך השנים התחלפו 5 צוותי חקירה שבדקו בכל פעם את התיק מחדש ובחנו כיווני חקירה שונים, נחקרו אלפי אנשים ונעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

במהלך כל התקופה עמדו פיקוד המחוז וקציני הימ"ר בקשר הדוק עם בני המשפחה של נועה אייל ז"ל אשר עודכנו בכל פרטי החקירה והתקדמותה.

במהלך השנה האחרונה, בהנחיית מפקד המחוז היוצא, ניצב יוסי פרינטי, הוקם צוות חקירה נוסף בימ"ר, שבחן בסיוע פרקליט מלווה מפרקליטות מחוז ירושלים את כלל כיווני החקירה מחדש ואף חקר למעלה מ- 100 חשודים. במסגרת עבודת צוות החקירה, נעשה, שימוש בכלים מחקריים ואמצעים טכנולוגיים חדישים באמצעותם בוצע מיפוי גיאוגרפי, בסיוע יחידת המחקר של אח"מ מטא"ר,  עפ"י חיתוכים שונים שהובילו למספר חשודים פוטנציאלים, אשר נבדקו הן מודיעינית והן חקירתית ע"י חוקרי הימ"ר.
צמצום כמות החשודים הפוטנציאליים הוביל את צוות החקירה בימ"ר, בסיוע המעבדה הביולוגית של הזיהוי הפלילי במטא"ר, למעצרו של החשוד בתאריך 26.10.14. החשוד, דניאל נחמני,
בן 38, תושב שכונת גילה בירושלים, מכחיש בחקירתו קשר לאירוע.

היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום כנגדו בעבירות של רצח בכוונה תחילה, מעשה סדום ואינוס.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי , שיבח את שוטרי הימ"ר שפענחו את רצח נועה אייל ז"ל, "מדובר בחקירה מורכבת שנמשכה לאורך שנים רבות במחוז ירושלים, חוקרי הימ"ר פעלו במקצועיות ובמסירות במהלך כל השנים הללו, שלא הרפו את ידם עד למעצרו של החשוד".
עוד הודה מפקד המחוז ליחידת המחקר וחוקרי הזיהוי הפלילי במעבדות המטה הארצי ולסיום שיבח את בני המשפחה של נועה אייל ז"ל, הודה להם על שיתוף הפעולה במשך כל השנים והביע בפניהם צער על מותה.


תמונה ראשית: באדיבות המשפחה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה