מזג אוויר סוער ברחבי הארץ: כביש מספר 1 נפתח לתנועה



רוחות עזות וגשמים פוקדים את מרבית חלקי הארץ, בשער הגיא תוקן בור שנוצר בכביש אך נוצרו בורות נוספים. במקום עובדים לתיקונם. בעקבות כך היו עומסים כבדים במקום כרגע התנועה זורמת

עד שעות הצהרים מזג האוויר ימשיך להיות סוער. קיים חשש להצפות ושיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בהמשך היום הגשם והרוחות ייחלשו, אך עדיין ימשיך להיות חורפי וקר.

במהלך היום, צוותי כיבוי והצלה פעלו בשדרות גולדה מאיר בעקבות עמוד תאורה שקרס על הכביש, הצוותים פעלו במקום לוודא שאין לכודים. מוקדם יותר ברחוב הנטקה נפל גם כן עמוד תאורה ונסגר נתיב הנסיעה לכיוון עיר גנים. הנתיב נפתח לתנועת כלי רכב.  והעמוד מטופל על ידי גורמי העירייה. 

חברת חשמל מבקשת מהציבור להיות ערני ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל.

החברה מבקשת להסיר ממרפסות, גגות וחבלי כביסה חפצים שעלולים לפגוע ברשתות החשמל בעת מזג אויר סוער.

בחברה שבים וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות בסיסיים:

במקרה של רוחות וסערות עלולים חוטי חשמל להיקרע – אם בשל הרוחות העזות, הגשמים ואם בשל נפילות של עצים, ענפים ועמודי חשמל.

אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות- ולדווח על כך מיידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפקליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי או בעמוד הפייסבוק של חברת החשמל.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.

אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל. 

חברת החשמל פעלה במהלך השנה האחרונה לשיפור הרשתות ולחיזוק עמידותה של רשת החשמל, לצד ביצוע עבודות תחזוקה שנתיות.  במסגרת ההכנות, ביצעה החברה עבודות גיזום נרחבות להסרת ענפים ומפגעים מרשתות החשמל, בוצעו סריקות לאורך רשתות החשמל לגילוי מפגעים שונים, העלולים לגרום פגיעה ונזק לרשתות החשמל בימי החורף הסוערים,  נשטפו מבדדים על עמודי החשמל על מנת להסיר את האבק שהצטבר עליהם, בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בתחנות הטרנספורמציה. טופלו נקודות תורפה רגישות על תילי החשמל העלולות לגרום להפרעות באספקת החשמל.

החברה ערוכה גם למלאי דלקים הולם לתרחישי קיצון וביצעה עבודות שיפוץ ותחזוקה ביחידות הייצור השונות בתחנות הכוח וביחידות התפעוליות.

חברת החשמל שידרגה גם את האפליקציה הסלולרית שלה, כך שמאפשרת לדווח בקלות על מפגע בטיחות בחשמל באמצעות יישום חדש. היישום החדש מאפשר לשלוח תמונה של מפגע הבטיחות on-line למוקד התקלות של החברה, כך שעובדי חברת החשמל יכולים לזהות מרחוק את המפגע ולטפל בו ביעילות ובמהירות ובכך לשמור על חיי אדם. את האפליקציה ניתן להוריד בחנות האפליקציות של גוגל ושל אפל. כמו כן, ניתן לדווח על תקלה או מפגע בטיחותי באמצעות אתר האינטרנט החדש של חברת החשמל, דף הפייסבוק ודרך מרכז שירות הלקוחות - 103 . 

בעת סערה וריבוי תקלות יפעלו מרכזי השירות 103  במתכונת חירום ויתקבלו אך ורק פניות בנושאי תקלות ודיווח על מפגעים. חשוב לנו להעניק ללקוחות את השירות המיטבי, אנו פונים ללקוחות ומבקשים לגלות סובלנות וסבלנות ומבטיחים לעשות כל שניתן על לטפל מיידית בכל תקלה.

 

תמונה: דוברות כבאות והצלה ירושלים

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה