אחרי ההצתה , בבית הספר הדו- לשוני מנסים לחזור לשגרה

$(function(){setImageBanner('ccfe7c02-305d-40b8-a423-0835dfd8b87b','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

יום אחרי ההצתה וריסוס כתובות הנאצה הגיעו סטודנטים, פעילי תג מאיר, ח"כים ושרת המשפטים, להביע תמיכה בבית הספר . אם לזוג תאומים בבית הספר "זה מעשה נורא ,פשוט מנסים להרוס ולפגוע בבית ספר שמוכיח שאפשר להסתדר יחד"

מאות  הגיעו הבוקר (יום א') לבית הספר הדו לשוני, בשכונת פת בירושלים. זאת לאחר שאתמול בערב הוצתה כיתה א' בבית הספר ונכתבו כתובות נאצה על הקירות. הבוקר התקיימה במקום משמרת תמיכה בבית הספר שכזכור חורט על דגלו שילוב של לימודים של יהודים וערבים יחדיו. בעקבות ההצתה ולאור משמרת המחאה למקום הגיעו סטודנטים, פעילי תג מאיר, שרת המשפטים, ציפי לבני, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ מיקי רוזנטל, ח"כ נחמן שי, סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, רחל עזריה ונציגים של ארגון ההורים בירושלים. כמו כן, הגיעו תלמידים מבית הספר הסמוכים קשת וקדמה דבורה להבעת תמיכה בתלמידי בית הספר.

דבורה אם לתאומים בבית הספר הדו לשוני בכיתה ב', אמרה הבוקר "זה מעשה נורא ואתמול הייתי בשוק כששמעתי שבכיתה א' בבית הספר של הילדים שלי נשרפה וכתובות נאצה נכתבו על הקירות. אנחנו לא ניתן לזה להרוס לנו, כי יהודים וערבים מוכיחים כאן שאפשר ללמוד יחד בדו- קיום". 



רחל עזריה, סגנית ראש העיר ירושלים, משנה לתיק החינוך: "הפגיעה בבית הספר הדו לשוני היא מעשה נפשע ומזעזע של אנשים שמתאמצים לחסל כל מקום שמצליח לפעול בשיתוף פעולה למרות השוני והפחד. לא נתן להם לעשות זאת. עיריית ירושלים נותנת גיבוי מלא לבית הספר ונוודא את המשך פעילותו הסדירה." 

עופר ברקוביץ', יו"ר התעוררות וסגן ראש עיריית ירושלים, "אני שמח להיות שותף להפגנת האור הזאת. בכל פעם שמישהו ישתמש בכתובות עלובות שכאלה במטרה להפחיד את יחסי הדו קיום בעיר, כוחות מתונים יותר שהם הרוב בעיר, יצאו לאור". עוד אמר ברקוביץ' בעקבות האירוע: "בית הספר הדו לשוני, בו לומדים ערבים ויהודים יחד, הוא מודל ליחסי שכנות טובים, לאפשרות ללמוד האחד מן השני. בית ספר שמלמד על קבלת האחר הלכה למעשה. אני מנסה להבין מדוע מישהו ירצה לאיים על בית הספר בכתובות נאצה נגד ערבים ונגד דו קיום ובניסיון הצתה. האם זה מתוך פחד? חולשה? לנסות להפחיד דווקא במקום שדו קיום מתקיים, אל מול הקשיים? השבוע בכנס למען בעלי עסקים קטנים בעירייה, דיברו רבים מהם על שיתוף הפעולה בין ערבים ויהודים במסעדות ובבתי הקפה בעיר. הם ביקשו להדגיש זאת ולצייר את התמונה הזו החוצה, בניגוד לתמונה הקבועה בתקשורת שמציגה קיצוניות, ולא את שגרת החיים שמאפיינת את רוב תושבי העיר, הערבים והיהודים. אנחנו לא ניתן לקיצוניים ולפחדנים האלו מקום. אנחנו לא ניתן לתמונה של כתובות עלובות לשנות את מרקם החיים בעיר הזו. אני מחזק את אנשי בית הספר הדו לשוני, ואנחנו נמשיך לחזק יוזמות כאלו. בירושלים חיים יהודים וערבים. נילחם בטרור, אבל נמשיך לחתור לדו קיום ויחסי שכנות טובים, כפי שמגיע לנו, תושבי ירושלים".

נציגים של ארגון ההורים בירושלים הגיעו למקום וציינו כי הם מגנים את מעשה הנבלה בבית הספר הדו לשוני בעיר. "הצתה של ספרי לימוד וציוד של תלמידים תמימים מעיד יותר מכל על כוונת הפירומנים, פורעי החוק שביצעו את המעשה להסית, להשחית ולפגוע בשגרת הלימודים והחיים בבית הספר ובירושלים כולה. אנו מחזקים את ידיהם של ההורים, הילדים, צוות המורים וההנהלה של ביה"ס בערב הקשה הזה וקוראים לכל בתי הספר בעיר לפתוח מחר את יום הלימודים בשיחה עם התלמידים על המקרה ועל התוצאות הקשות של הסתה וגזענות שיש להוקיא אותן מהחברה הישראלית".

פז כהן יו"ר ארגון ההורים וגם אב לבנות בכיתה א' בבית הספר הוסיף "התחושות הראשוניות הן קשות, הייי בהלם מכך שילדים מוסגלים להכנס לכיתה א' בבית ספר לקחתץ ספרי לימוד וציוד של ילדים ולשרוף אותו. זה אומר משהו מאוד רע על מה שקורה פה. מצד שנימ הגינויים היו מקיר לקיר, הורי ירושלים התגייסו ולקחו חלק בלחמם אותנו ולעזור לנו להתחזק פה כקהילה וזו ירושלים הטובה והמגוונת שיש בה הכל". 

 

ציפי לבני, שרת המשפטים "אני יוצאת ממפגש שמחמם את הלב כי נמצאים כאן יהודים וערבים שלומדים ביחד ומורים שרואים שליחות בעבודתם. מה שאנחנו רואים כאן מאחור זו שמורת טבע אנושית. ויש מי שמנסה לשרוף את שמורת הטבע הזו, את החממה הזו. כשמוציאה אחר כך לחברה הישראלית אנשים טובים. אני אגן בכל כוחי על אותם אלה שמוכנים ונכונים לחיות כאן בדו-קיום ולקיים את ערכיה של ישראל אני אפעל נגד בנחרצות כל מי שפועל נגד החוק וכל מי שמתרגם את השד הגזעני שצץ בחברה הישראלית לגזענות ועמדתם של גורמי אכיפת החוק היא אפס סובלנות". 

ח"כ אראל מרגלית, יו"ר השדולה למען ירושלים ומי שהקים את ארגון בקהילה בעיר יחד עם מנהל בית הספר של הדו לשוני "התחושה היא קשה כי עברנו פה תקופות של אינתיפאדה, תקופות מאוד שחורות בעיר הזו. ווהתקופות האלה תמיד באות כשהקיצוניים משתלטים. ואני קורה פה לתושבי ירושלים, זה לא משנה מה הדעות הפוליטיות שלך ואם אתה אדם מתון שרוצה דו קיום ולשלוח את ילדייך לבית הספר חייבים להרגיע את הכוחות בירושלים". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה