משפצים את שוק מחנה יהודה



50 מיליון ש"ח יושקעו בשיקום "מחנה יהודה" במסגרת פרויקט "גגות השוק", כזכור לפני שבוע התלונן יו"ר ועד סוחרי השוק, שמעון דרוויש על מצבם של הסוחרים בזמן החורף

לפני כשבוע, פנה שמעון דרוויש, יו"ר הועד המנהל של עמותת סוחרי השוק לעירייה במכתב בו הוא מתריע על מצב הסוחרים בימי החורף, שמעון התלונן כי בימי החורף הסוחרים סובלים והסחורה נהרסת. כעת משרד התיירות עתיד להוביל פרויקט שיקום גגות שוק מחנה יהודה.

בהנחיית שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו. ועדה של משרד התיירות בחנה את בקשת עיריית ירושלים להשקיע בפרויקט ואישרה אותו. בהתאם לתכנית, בשלב הראשון ישקיעו משרד התיירות ועיריית ירושלים 10 מיליון ₪ בשנת 2015 בתיקון ובשיקום גגות השוק. בסך הכל יושקעו בפרויקט 50 מיליון ש"ח.

משרד התיירות באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, מוביל את הפרויקט בשיתוף עם עיריית ירושלים, במטרה לשפץ ולשקם בשלב הראשוני, כאמור, את גגות השוק הרעועים שדולפים בחורף ובהמשך גם חזית השוק, שהפך זה מכבר לאטרקציה תיירותית לישראלים המגיעים אליו מכל רחבי הארץ ולתיירים מחו"ל. כיום התיירים בשוק נהנים ממסעדות שזוכות להכרה בינלאומית ומסיורי טעימות במגוון הדוכנים, מלווים בסיפורי פולקלור בשיתוף עם הסוחרים ועם תושבי השכונה. השוק מהווה מוקד לסיורים בשכונות ההיסטוריות העוטפות אותו ושיקומו כעת הוא הכרחי.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, שסייר לאחרונה בשוק, שבסביבתו גדל ואשר אותו הוא מכיר היטב, ציין כי השוק משלב בתוכו את רוחה של ירושלים - עממית ופשוטה לצד בוטיק וגורמה. הלוי ציין גם את חשיבותו התיירותית של השוק "כמעגל שני" של העיר העתיקה ומוקדי התיירות הקלאסיים של ירושלים, שפיתוחו צפוי להאריך את שהות התיירים בעיר.


תמונה: flash 90 

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה