160 שנה להקמת בית הספר הראשון ללימודים בשפה העברית



אחוזת בית הכרם אירחה השבוע למפגש מרגש את תלמידות בית הספר לבנות ע"ש אוולינה דה רוטשילד בהשתתפות דיירות אחוזת בית הכרם, שהן בוגרות בית הספר בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת. האירוע נערך במסגרת חגיגות 160 שנה לביה"ס הראשון שבו נערכו לימודים בשפה העברית

אחוזת בית הכרם ובית הספר אוולינה דה רוטשליד ציינו 160 שנה להקמת בית הספר הראשון ללימודים בשפה העברית. בוגרות בית הספר המתגוררות באחוזת בית הכרם יסייעו בריכוז מידע היסטורי בשיתוף תלמידות בית הספר כיום.

מנהלת אחוזת בית הכרם אורלי גולן ברכה את המשתתפים ואמרה: "אנו שמחים לקחת חלק בחגיגות 160 שנה לבית הספר".האירוע הוא חלק מסדרת מפגשים המתוכננת לאורך השנה בין תלמידות בית ספר אוולינה דה רוטשילד לבין בוגרות בית הספר המתגוררות באחוזה". גולן סיפרה כי הפרויקט משתלב ב"שנת הרעות והחברות", המתוכננת באחוזת בית הכרם במהלך שנת 2015.

מנהלת בית הספר בוורלי גריבץ סיפרה שתלמידות בית הספר תיעזרנה בבוגרות מאחוזת בית הכרם, כחלק מפרויקט מחויבות אישית, בהכנת חוברת היסטורית שתרכז את הסיפורים של המוסד הוותיק מאותן התקופות בהן הן למדו במוסד החינוכי.

אחת הדיירות באחוזת בית הכרם, פנינה רוזנבלט בוגרת בית הספר, ומפקחת ארצית לשעבר בהוראת האנגלית סיפרה באירוע כי המשפט החקוק בראשן של מרבית הבוגרות ושמלווה אותן כל הזמן שמור למנהלת המיתולוגית מיס (חנה) לנדאו:"We'll have you know that this is the school for young ladies". זה היה המשפט ששיקף את המסר של המוסד שהנחה את תלמידות בית הספר כיצד הן צריכות להתנהג. "להיות ליידי, לדבר בשקט ולהתנהג בכבוד ברחוב", סיפרה הגב' רוזנבלט.

אורנה שבתאי ראש אגף דיירים באחוזה שסייעה רבות להוציא לפועל מפגש זה, מאמינה שהקשר בין הבוגרות והתלמידות יפתח צוהר לשיתופי פעולה נוספים. עוד הוסיפה שמתוכנן פרויקט של כתיבת סיפור חייהן של הבוגרותשיתעד את ימי בגרותן בבית הספר הותיק.   

פרופסור ציפורה שחורי רובין חתמה את האירוע בהרצאה על ההיסטוריה של בית הספר ועל המנהלות הראשונות של המוסד החינוכי: פורטונה בכר, חנה לנדאו, רוזה יפה ועמיתה פינצ'ובר. ומה אומרות הבוגרות הוותיקות תושבות האחוזה: " גם אנחנו נשמח לשמוע סיפורים על בית הספר ומה התרחש בין כתליו מאז שעזבנו..".

תמונה: באדיבות יח"צ  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה