חותמי מכתב הסרבנות "הדבר המוסרי לעשות הוא לא לשרת בצבא"



בוגרי התיכון למדעים ואומנויות בירושלים כתבו מכתב לבוגרים העתידיים בו הם קוראים לסרבנות "הצבא הישראלי אחראי למנגנוני דיכוי שיטתיים". רעיה רותם מורה לשעבר בבית הספר" אני חושבת שזה הצעד הנכון והפטריוטי לעשות"

קבוצה של עשרות בוגרי ובוגרות התיכון למדעים ואמנויות בירושלים פנו לתלמידי התיכון במכתב בו הם קוראים לסרבנות, במכתב נכתב "הצבא הישראלי אחראי למנגנוני דיכוי שיטתיים ויומיומיים המופעלים נגד הפלסטינים בשטחים הכבושים, והינו אף שותף לדיכוי ולנישול כלפי אזרחיה הלא-יהודים של מדינת ישראל ויומיומיים המופעלים נגד הפלסטינים בשטחים הכבושים, והינו אף שותף לדיכוי ולנישול כלפי אזרחיה הלא-יהודים של מדינת ישראל".
 
רעיה רותם, מורה (לספרות) לשעבר בתיכון הישראלי למדעים ואומנויות, אלמנת מלחמת יום כיפור שחתמה על המכתב אמרה בראיון לתכנית 'בדרך הביתה' ברדיו ירושלים "אני לא הייתי בין היוזמים של המכתב אבל אני בין החתומים עליו. אני חושבת שזה הצעד הנכון לעשות וזה הצעד הפטריוטי לעשות. בצבא כמו היום כאשר הוא מסרב למדיניות של דיכוי והצעד הנכון שיש לעשות הוא לא לשרת בצה"ל. אם כולם יחשבו כך אולי יהיה שלום, אני עסוקה בנו ובסיכויי החיים הנורמליים שלנו ובהיבטים האתיים שלי כאדם חושב והדבר המוסרי לעשות הוא לא לשרת בצבא". עוד הוסיפה "אני מאוד מעריכה את התלמידים שעשו את זה ויזמו את המכתב. מסתבר שהתלמידים לא מוכנים יעשו בשמם".
 

איתי בנוביץ', מנהל התיכון הישראלי למדעים ואומנויות הגיב למכתב ואמר "עמדתנו של הנהלת בית הספר היא שאנחנו מתנגדים לניסוח המכתב, ולאופן שבו הוא מוצג. הוא לא מייצג את עמדתנו. יש לי השפעה על התלמידים שנמצאים פה עכשיו, אתמול נפגשנו בערב עם כל שכבת י"ב לדבר איתם על המכתב הזה. המכתב הזה הוא מופנה לתלמידי בית הספר, הדבר שהכעיס את התלמידים ואיתנו הוא שהשתמשו בתלמידי בית הספר וזה בכלל לא תלמידי בית הספר שחתמו עליו. הרושם שנוצר מהשימוש הלא אתי בשם של בית הספר ולכן חשוב לי להדגיש שהוא מנוסח ומייצר מצב שהוא לכאורה מייצג את תלמידי בית הספר וזה לא נכון". 

תמונה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה