נרתיק של בת 13 שוחזר באמצעות רירית הלחי



פרופ' בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיה של הילד בשערי צדק, וצוות המחלקה, בסיוע ד"ר בוריס צוקרמן מנהל יחידת האנדוסקופיה הגינקולוגית, ביצעו שחזור של הנרתיק, תוך שהם משתמשים ברירית הלחי של הילדה

ילדה כבת 13, תושבת צפון הארץ, הופנתה למרכז הארצי לניתוחי שחזור של אברי המין ב'שערי צדק', לאחר שרופאיה ברמב"ם גילו כי למעלה משני שליש של נרתיקה חסרים. 

"חסר נרתיק אצל ילדות הוא תופעה נדירה ביותר", מסביר פרופ' צ'רטין. "במהלך השחזור אנחנו פותחים את המעבר שבין הווגינה לרחם, ולאחר מכן משתילים רקמה רירית. בעבר נעשה שימוש בחלקי מעי לצורך השחזור- ניתוח גדול, תהליך מורכב ומסוכן ובעל פוטנציאל לפתח קרצינומה. בשנת 2006 פיתחה ד"ר לינדה בקר מבית החולים לילדים בדאלאס טכניקה חדשה, העושה שימוש ברירית הלחי של המנותחת לצורך השחזור. עד כה בוצעו בשיטה זו מקרים בודדים, וזה הניתוח הראשון בישראל בשיטה זו".

לדברי פרופ' צ'רטין, רירית הלחי מתאימה את עצמה לתפקיד החדש, והנרתיק יתפקד בעתיד באורח מלא. החיסרון היחיד: הילדה לא תוכל ללדת לידה נרתיקית, ותלד בניתוח קיסרי. רירית הלחי מחדשת את עצמה בתוך חודש ימים, ללא סימנים או תופעות לוואי.

הניתוח נמשך כשש שעות, והילדה השתחררה לביתה לאחר שבוע אשפוז במצב טוב.

המרכז לניתוחי שחזור בשערי צדק מטפל בילדים ובנשים שנולדו עם אברי מין של המין השני – ומבצע תיקונים כדי לאפשר להם לחיות חיים נורמליים, לקיים חיי אישות וללדת ילדים. למעלה מ – 90% ממקרים אלה מופנים לשערי  צדק.

 תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה