נחשפה תשתית של תושבי ירושלים מא-טור שהיו מעורבים בפיגועים של טרור עממי



הותר לפרסום: חקירת שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל/המפלג לתפקידים מיוחדים במחוז ירושלים, חשפה תשתית רחבה של תושבי ירושלים, נושאי תעודת זהות ישראלית, המתגוררים בא-טור, אשר היתה מעורבת במספר רב של פיגועי טרור עממי

חקירת השב"כ, בה הופללו עשרות פעילים, נפתחה בעקבות עלייה תלולה בפעילות הטרור בשכונת א-טור, הכוללת מספר גדול במיוחד של ידויי בקת"בים, זיקוקים ואבנים ואף השלכת מטענים לעבר כוחות הביטחון ובתי היהודים בא-טור בעת האחרונה.

מחקירות הפעילים עלה כי החל מיולי האחרון פעלה בשכונה תשתית, שבראשה עמד חליל מרוואן ג'יוסי, יליד 94', תושב א-טור, פעיל פת"ח. חברי התשתית היו מעורבים במס' רב של אירועים בהם יידו מטעני צינור מאולתרים, עשרות בקת"בים, וכן נורו זיקוקין והושלכו אבנים על כוחות משטרה ולעבר בתי תושבים יהודים בשכונה.

בנוסף, חברי התשתית היו מעורבים בתקיפת רכב משטרתי לפיזור הפגנות בשכונה באוג' 14'. כתוצאה מהתקיפה התדרדר הרכב לתהום, ונהגו חולץ ממנו בידי חבריו השוטרים.
 
בהמשך החקירות עלה עוד, כי לאחר מעצרו של חליל ג'יוסי בספט' 14', הוביל את פעילות התשתית, בכר עבד אלמע'רבי, יליד 92', פעיל פתח, אשר תחת פיקודו המשיכו חברי התשתית בפעילותם עד ינו' 15'. בכר אף היה מעורב בייצור מטענים, וכן היה אחראי על מימון פעילותה של התשתית ועל אספקת בקבוקי תבערה וזיקוקים לחברי התשתית לצורך פעילותם.

במהלך החקירות עלה כי עשרות פעילים היו מעורבים, בשנה האחרונה, בביצוע פעילות אלימה, חלקה במאפיינים חמורים, שעלולים היו להסתיים במוות או בפציעה קשה של אזרחים ושל אנשי כוחות הביטחון. עוד עלה, כי ההתארגנות, שפעלה באופן סדור, שמה לה למטרה לפגוע ברכוש ובנפש של התושבים היהודים ובאנשי כוחות הביטחון.

היום (יום ב') יוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד חמישה מהמעורבים, ובימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בתשתית, אשר מייחסים להם עבירות חמורות.

שב"כ ומשטרת ירושלים ימשיכו לפעול לסיכול פעילות הטרור העממי בא-טור.

 

תמונה: flash 90
    


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה