יוזמה חדשה בעיר: הסעות בירושלים בשבת

$(function(){setImageBanner('ab010ed6-69fb-4c60-b4a4-60b5c4ac6bc4','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

האגודה לתחבורה שיתופית בירושלים הקימו קואופרטיב שיתופי להסעות בסופי השבוע למוקדי הבילוי. תחת הכותרת 'שבוס' יצאו הסעות שיתופיות בשעות קבועות על פי דרישות החברים ובמחיר שווה לכל כיס

קבוצה של 11 פעילים חברתיים ירושלמים, החליטו להקים אגודה שיתופית (קואופרטיב) שמציעה לחבריה תחבורה פרטית במחירים הוגנים. כך למעשה לדבריהם, כל מי שגר בעיר או מבקר בה יוכל לבלות בה גם בשבת. מדובר בהסעה שיתופית שמחברת ירושלמים למוקדי הבילוי בסופי השבוע.

"הרעיון שלנו נולד כתוצאה מהפער הגדל והולך בין שפע מקומות הבילוי המשגשגים בשנים האחרונות בירושלים, לבין חוסר הנגישות שלנו אליהם בסופי השבוע". כך נכתב במכתב הקורא לעוד ירושלמים לקחת חלק במיזם "אנחנו רוצים לשנות את המצב הנוכחי שבו רק בעלי אמצעים יכולים ליהנות מניידות חופשית בסוף השבוע. אנחנו רוצים לשנות את המצב הנוכחי בו צעירים לוקחים את ההגה לידיים אחרי ששתו כי אין אלטרנטיבה במחירים סבירים. אנחנו רוצים להפוך את התרבות בעיר לשוויונית יותר, נגישה יותר ובטוחה יותר. אנחנו רוצים ליצור קהילה שנוסעת ביחד ולהפוך את התחבורה הפרטית בשבת לשיתופית יותר".

צפירה שטרן מיוזמי הרעיון סיפרה לאתר ירושלים נט "האגודה השיתופית הבינה שכדי לשנות אנחנו צריכים לפעול יחד והמטרה שלנו היא שתהיה אפשרות ונגישות לכל מי שרוצה להצטרף למיזם בסופ"ש; למי שאין רכב וחשוב לו להיות נייד. יש כבר קונצנזוס לגביי הצורך בתחבורה בשבת והסעות בצירים מרכזיים בתדירות נמוכה כדי שאנשים יוכלו להגיע למשפחתם ולחברים מה שיאפשר חוויה של קהילה וחברה; הדברים האלה נוסחו והוסכמו באמנת גביזון מדן. ועד שהממשלה תסכים לגביי תחבורה ציבורית בינתיים אנחנו מציעים את המודל של אגודה שיתופית- שבס". 

אז איך זה יעבוד? האגודה תשכור הסעות פרטיות לצרכי חבריה. וככל שיותר חברים יצטרפו לאגודה ותהיה יותר שיתופיות, תיתנן האפשרות להוזיל עלויות, להוסיף מסלולים ולהגביר את תדירות הנסיעות. תחילה הסעת החברים תפעל בימי שישי בערב בשעות 20:00 - 01:00, בתדירות של פעם בשעה לפחות, כל זאת תלוי בסכו"ם שיגוייס. המסלולים ולוחות הזמנים עשויים להשתנות ולהתרחב בהתאם לרצון החברים והחלטות האגודה השיתופית.

חברי הנהלת האגודה: פפה אללו, דניאל דה-שליט, עופר ולודבסקי, לורה ורטון, חובב ינאי, תמר מוקדי, מאיר נאור, דורית רותם, מוסי רז, שלומית רז וצפירה שטרן. 

 

תמונה: באדיבות יוזמי הפרויקט, ציירה: דורית רותם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה