לאחר מאבק: לא ייסגרו בתי האבות בהפעלת עמותת עידן



המאבק בין עמותת עידן לעיריית ירושלים הגיעה לסיומו, העמותה חזרה בה מההחלטה בדבר הפסקת הפעלת בתי האבות שהיא מפעילה בירושלים ופיטורי כ-300 מעובדיה

בהסדר אשר נחתם בין העירייה לבין העמותה ואשר קיבל תוקף של פסק דין התחייבה העמותה שלא להפסיק יותר את הפעלת בתי האבות והודיעה כי ביטלה את מכתבי הפיטורים ששלחה לעובדים.

ההסכם נחתם לאחר שעיריית ירושלים פנתה לבית המשפט בבקשה לפרק את העמותה באמצעות מפרק- מפעיל במטרה להמשיך את שירותי העמותה הניתנים כיום למאות קשישים בירושלים ולשמור על עבודתם של מאות עובדי העמותה וזאת לאחר שהעמותה הודיעה לעירייה במפתיע כי תפסיק את הפעלת בתי האבות וכי תפטר את העובדים.

כחלק מההחלטה התחייבה עמותת עידן לתשלום חוב ארנונה, אותו היא נמנעת מלשלם כבר מספר שנים, העומד על סכום של כ- 5 מיליון ש"ח. בהסדר הוחלט כי העמותה תשלם את החוב ב-36 תשלומים כפי שדרשה העירייה. ראש העיר, ניר ברקת ומנכ"ל העירייה, אמנון מרחב אשר טיפלו באופן אישי במשבר, בירכו על ההסכם ועל כך שהעמותה חזרה בה מהחלטותיה.

ראש העיר, ניר ברקת: "מדובר בעמותה שמפעילה שירות חיוני עליו נסמכים כ-300 קשישים ובני משפחותיה. לא יכולנו להסכים כי הם ועובדי העמותה יושלכו לרחוב ולכן פעלנו בצורה חד משמעית לביטול החלטות העמותה. ההסכם שהושג עושה צדק עם מאותהקשישים הנסמכים על המענה והטיפול אותו מעניקה העמותה וכן עם מאות העובדים המסורים של העמותה. העירייה התחייבה כי לא תאפשר כל פגיעה בקשישים ובעובדים וכך עשתה".

הפנייה לבית המשפט המחוזי בירושלים מטעם העירייה נעשתה לאחר שבחודשים האחרונים ניסתה העמותה להפעיל לחץ על העירייה ובאופן שרירותי, מסיבותיה שלה, החליטה להפסיק באופן חד צדדי את מתן השירותים למאות הקשישים, וכן הודיעה לעובדיה על פיטוריהם וזאת החל מיום 31.3.15.

הודעה שהתקבלה בתמיהה אצל גורמי העירייה שכן העירייה מעולם לא הציבה בפני העמותה דרישה להפסקת פעילותה בעקבות החוב הקיים.

זאת בנוסף לעובדה שלאורך השנים ניהלה העירייה עם העמותה מו"מ להסדרת חובותיה בצורה של פריסת תשלומים והפחתה של מיליוני שקלים, אולם בכל פעם חזרה בה העמותה מההסכמות והעדיפה לפנות לבתי המשפט, אשר לבסוף דחו את מרבית טענותיה של העמותה וחייבו אותה לשלם את חובותיה.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה