הותר לפרסום: הוארך מעצרו של החשוד בפיגוע סמוך לבסיס יהודאי



היום (יום ב') הותר לפרסום כי בתום חקירה מאומצת של ימ"ר ירושלים ושב"כ הוארך מעצרו של חשוד פלסטיני כבן 22 תושב ראס אל עמוד החשוד בפיגוע דריסה בירושלים לפני כשבוע

ביום שישי ה6.3.15 בשעה 09:50  נסע החשוד ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים מכיוון צפון לדרום, כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי, הבחין בלוחמות מג"ב העומדות במעבר החציה סמוך לשמעון הצדיק, חזר עם רכבו לאחור, האיץ את מהירות הרכב ודרס את הלוחמות ורוכב אופניים. לוחם מג"ב שעמד בעמדת הכניסה לבסיס יהודאי יחד עם מאבטח נוסף הבחינו באירוע וירו לעברו ופגעו ברכבו, מה שהוביל לעצירת הרכב. החשוד יצא מהרכב כשהוא אוחז בידו בגרזן, אז ירו לעברו שוב לוחם מג"ב והמאבטח ופגעו בו.

כתוצאה מהפיגוע נפגעו 6 לוחמות מג"ב ברמות שונות וכן אזרח שרכב על אופניים במקום.

חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשת"פ שב"כ.

מחקירתו עולה כי החשוד, מוחמד סלאיימה בן 22 תושב ראס אל עמוד, הודה במיוחס לו וטען כי במהלך השבוע שקדם לאירוע תכנן לבצע פיגוע כנגד יהודים, הלך לעיר העתיקה ורכש גרזן ושם אותו ברכבו. יום קודם לפיגוע התגבשה בליבו ההחלטה הסופית לביצוע הפיגוע , וביום ה-6.3.15 בשעה 08:00 יצא מביתו ונסע ברכבו מסוג הונדה והחל בחיפוש אחר קורבנות לפיגוע. תחילה נסע בכביש מספר 1, משם בכביש בגין ואז חזר שוב לכביש מספר 1 , כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי והבחין בלוחמות העומדות במעבר החציה החליט אז לבצע את הפיגוע ולפגוע בהן.

החשוד טען בחקירתו כי הוא התכוון לבצע את הפיגוע כנגד מטרות יהודיות ובאותו הבוקר חיפש יהודים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את פעילותם האמיצה של לוחם מג"ב והמאבטח שירו לעברו של המחבל ומנעו בכך המשך פגיעה באזרחים נוספים. עוד שיבח מפקד המחוז את חוקרי היחידה המרכזית  אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בתוך זמן קצר".

מעצרו של החשוד הוארך כאמור היום (יום ב') בבית משפט השלום בירושלים עד ליום שישי 20.3.15  עם הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום כנגדו.

 

תמונה: באדיבות דוברות איחוד הצלה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה