הוועדה הארצית הפקידה את תכנית הבנייה במצפה נפתוח: קק"ל והארגונים הירוקים פתחו במאבק

$(function(){setImageBanner('87f37fda-69b6-4e27-8353-dd378f6f0513','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

לאחר שהוועדה הארצית לתכנון ובנייה הפקידה ביום חמישי האחרון את תכנית הבנייה במצפה נפתוח, שבמערב ירושלים, כונס דיון חירום של הקרן הקיימת יחד עם עיריית ירושלים וארגונים נוספים על מנת להיאבק בתכנית

על פי התכנית שהוגשה, יושמדו ערכי טבע נדירים בסמוך לשכונת רמות ובמקומם יוקמו מתחמי דיור יקרים לעשירי העיר. "קק"ל תעמוד כחומה בצורה כנגד התכנית", הבטיח פרופ' אלון טל, יו"ר הועדה לאיכות סביבה וקיימות בדירקטוריון הקרן הקיימת.

אזור מצפה נפתוח הוכרז לפני כשנה כמתחם מיוחד לדיור על פי חוק הותמ"לים, ועל כן תכנית הבינוי בו מקודמת במסלול מהיר, עוקף ועדות והתנגדויות. מצפה נפתוח הוא אחד האזורים הירוקים האחרונים שנותרו בעיר הבירה ושוכן בו אחד מעדרי הצבאים האחרונים באזור, כמו גם צמחייה עשירה ובעלי חיים נוספים. המקום אף הוכרז כפארק עירוני לשימור בתכניות מתאר קודמות, שהתכנית הנוכחית מתעלמת מהן.

"יחד עם עיריית ירושלים וקואליציה של גופים ירוקים וקהילתיים, ניאבק על כך שהאתר יוכרז כפארק טבע קהילתי המשמר את הערך האקולוגי של המקום", פירט פרופ' טל בישיבת החירום בעיריית ירושלים. "קק"ל רואה בהגנה על יערות הארץ ובעלי החיים השוכנים בהם חובה ציבורית ומוסרית כלפי הדורות הבאים".

לתכנית הבנייה במצפה נפתוח מתנגדים כל הגורמים הנוגעים בדבר – מעיריית ירושלים ותושביה, דרך קק"ל וארגונים ירוקים נוספים. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מתנגד באופן חריף לתוכנית והבטיח להילחם בה בכל הכוח. כדי לעקוף את ההתנגדויות הרבות התכנית מקודמת במסלול הותמ"ל. בצעד חריג נוסף, התכנית הופקדה ביום חמישי כדי שלא לעורר מחאה ציבורית. כעת יש למתנגדים פחות 60 יום להגיש את טיעוניהם לפני הדיון המכריע בוועדה ולנהל מאבק שיציל את האזור וערכי הטבע הנדירים בו.

 

תמונות: יוסי זמיר

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה