בג"צ : צו על תנאי נגד מעבר תאגיד השידור הציבורי מירושלים למודיעין

$(function(){setImageBanner('a8df6256-7224-49fe-86da-cad93840431a','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

בג"צ הוציא היום (א') צו על תנאי כפי שביקשו העותרים כנגד יציאת התאגיד מירושלים וקבע כי על התאגיד להתייחס לאפשרות שימוש במתקני רוממה של רשות השידור המצויים בבעלות המדינה לתקופת הביניים או במתקן הלני המלכה עד למעבר למשכן קבע. משמעות הדבר כי כי בשלב זה לא יוכל התאגיד לעבור למודיעין

בכוונת מועצת תאגיד השידור הציבורי החדש להעביר את התאגיד למודיעין ולתל אביב. העותרים לבג"ץ טוענים מנגד כי חוות הדעת עליה נשענת הנהלת התאגיד אינה חוקית, וכל יציאה של התאגיד מירושלים מהווה עבירה ברורה על החוק, זאת לצד פגיעה אנושה בכלכלת הבירה. כזכור, בדיון שהתקיים בחמישי האחרון בבג"ץ בעתירה שהגישה עיריית ירושלים למניעת יציאת תאגיד השידור הציבורי מהעיר, תמכו שופטי בג"ץ בעמדת העירייה. במהלך הדיון, הבהירו השופטים את החשיבות שיש בפעילותו של תאגיד השידור דווקא בירושלים. היום כאמור, (א') הוציא בג"צ צו על תנאי נגד מעבר תאגיד השידור הציבורי מירושלים למודיעין. 

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "אני מברך על החלטת בג"צ שעוזר לנו להילחם על ירושלים. מישהו היה יכול להעלות על דעתו שבית המשפט העליון או הכנסת יעברו למודיעין? בימים אלו כשאנחנו נלחמים על מעמדה של ירושלים בעולם ומאותגרים השכם וערב על ידי חורשי רעתנו, מבייש ומאכזב שאנחנו נדרשים לעתור נגד התאגיד כדי לדרוש את חיזוק מעמדה של ירושלים.  בזמן שאנו עמלים על  בניית כלכלתה וחיזוקה של  בירת ישראל , היד השניה פועלת בניגוד לחוק ולמדיניות הממשלתית ופוגעת בירושלים. נמשיך לעמוד על המשמר ולא לאפשר זאת בשום אופן".

בתגובה להחלטת בג"צ בנושא מיקומו העתידי של תאגיד השידור הישראלי, אמר ח"כ נחמן שי: "תאגיד השידור הישראלי מתחיל את דרכו ברגל שמאל. הצו שהוציא בג"צ הבוקר סוגר את הדלת בפני הוצאת השידור הישראלי מירושלים. התאגיד וירושלים חד הם. לשידור הציבורי מירושלים יש משמעות ממלכתית-לאומית ותקשורתית. מלכתחילה הניסיון להעתיק את מרכז הפעילות למודיעין היה החלטה מטופשת. ירושלים פתוחה ומזמינה וניתן למקם בה את תאגיד השידור בזמן קצר ובמגוון אתרים."

ח"כ מיקי לוי בתגובה להחלטה, "מדובר בהישג חשוב במאבק על השארת הרדיו וטלוויזיה הישראלית של התאגיד החדש בעיר הבירה, אבל לא בסוף פסוק. נמשיך להיאבק נגד ההחלטה המיותרת על העברת תאגיד השידור הציבורי החדש למודיעין. זו איוולת שאין להשלים עימה. 
קול ישראל חייב להיות משודר מירושלים. זה טבעי, זה מתבקש ממלכתית, ואמור להיות ברור מאליו. עצוב שהיינו צריכים להיגרר לבג״צ כדי להלחם על המובן מאליו. עיר הבירה שלנו חייבת להיות מקום מושבם של כלל סממני השלטון של המדינה, החל ממשרדי הממשלה ובית המשפט העליון, דרך מוסדות ציבוריים כמו הספרייה הלאומית ומוזיאון ישראל וכלה בתאגיד השידור הציבורי החדש שמוקם בימים אלה. דווקא בימים אלה בהם ירושלים חווה מכה כלכלית בעקבות גל הטרור, ראוי לחזק את מעמדה של העיר ותושביה ולדאוג למקומות העבודה בה ולא לפגוע בה". 


תמונה ראשית: מיכל פתאל/ flash 90, תמונה בגוף הכתבה: באדיבות דוברות עיריית ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה