שוב נסיון למנוע מנשות הכותל להתפלל

$(function(){setImageBanner('e3a3fdb3-ec9c-4bf4-ac77-b65c455fcc64','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

דרמה בתפילת ראש חודש אלול: לאחר שהוחרם ספר התורה שלהן, פרצו נשות הכותל לעזרת הגברים

יותר מ- 60 מתפללות הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש אלול עם נשות הכותל. בכניסה לכותל נאמר למתפללות שרב הכותל נתן הוראה לא לאפשר הכנסת שופרות לאתר; זאת למרות שאין תקנה או חוק האוסרים זאת. לאחר פנייה אישית של יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, לניצב משנה דורון תורג'מן, מפקד מרחב דוד, אושרה הכנסת השופרות.

בניגוד לראשי החודש הקודמים, ניסיון נשות הכותל להכניס לכותל ספר תורה, נכשל. ספר התורה הוחרם ונמסר למשמורת של המשטרה. בעקבות זאת, ניסתה הגבאית, חברת הנהלת נשות הכותל, רחל כהן-ישורון, להעביר ספר תורה מעזרת הגברים לעזרת הנשים, אך גם ניסיון זה נכשל. לא בוצעו עיכובים ומעצרים בעניין.

לדברי כהן-ישורון: "סדרני הקרן למורשת הכותל בשיתוף עם משטרת ישראל הפעילו את כוחם, למרות שמצד המתפללים בעזרת הגברים לא היתה כל התנגדות. אין שום סיבה שלא נוכל לקבל בהשאלה אחד מתוך 150 הספרים הנמצאים בעזרת הגברים לתפילת ראש חודש".

במהלך התפילה קראו נשים חרדיות קריאות גנאי נגד נשות הכותל, שרקו במשרוקיות, תופפו וצעקו כדי להפריע את התפילה ואף הניפו כרזות נאצה.  

סדרני הקרן למורשת הכותל, שדיברו איתן במטרה להניא אותן מכך, אבל ללא הצלחה. המשטרה לא התערבה למרות ההפרעה לסדר הציבורי.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "המדיניות החדשה של המשטרה היא ששוטרים לא מתערבים באופן ישיר בהפרעה לסדר הציבורי בכותל. הזירה מופקדת בידי סדרנים וסדרניות מטעם הקרן למורשת הכותל עם הכשרה מוגבלת ומוטיבציה נמוכה, הנובעת מהעובדה שהם מקבלים את שכרם מרב הכותל. התוצאות היו בהתאם: משטרת ישראל החרימה את ספר התורה שלנו, אבל המשרוקיות שהפריעו לתפילה  לכל אורכה – לא הוחרמו".

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, היועצת המשפטית של נשות הכותל: "ההפרעה המתמדת לתפילת נשות הכותל מהווה עבירה פלילית של הפרעה לחופש הפולחן המחייבת את התערבות המשטרה והרחקת המפריעות. מההתנהלות של גורמי האכיפה האחראים על הסדר הציבורי בכותל, היה ברור היום שיש אי הבנה לגבי החוק בעניין זה".

מנשות הכותל נמסר כי לאור חוסר ההבנה בין תפקיד המשטרה לתפקיד סדרני הקרן למורשת הכותל, אנו מתכוונות להוציא היום מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולבקש את התערבותו.

בסיום התפילה, תקעו נשות הכותל בשופרות ושרו התקווה, למרות מחאת המשרוקיות של הנשים החרדיות.

נשי הכותל פנו ביום רביעי האחרון ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להתערב כדי למנוע את האלימות כלפי המתפללות ולחייב את המשטרה להגן עליהן בתפילת ראש חודש אלול.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה