צו בית משפט קבע כי פינוי האשפה יימשך

$(function(){setImageBanner('818f164f-33a9-4ea9-b6e1-f857665bf0f8','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

הצו ניתן נגד חברת גרין נט שקולטת את האשפה באתר בעטרות. החברה ביקשה לשנות את תנאי החוזה וכאמצעי לחץ הפרה את החוזה ובכך גרמה לשיבושים קשים

בית המשפט המחוזי, קיבל היום (ב') את עתירתה של עיריית ירושלים והוציא צו המורה לחברת גרין נט המטפלת באשפה של העיר, להמשיך לספק במלואם את שירותי הטיפול והמיחזור של האשפה של העיר ירושלים.

הצו ניתן לבקשת העירייה כנגד חברת גרין נט, לאחר שהחברה במשך תקופה ארוכה מפרה באופן מכוון וזדוני את ההסכם עם העירייה במטרה להגדיל במילוני שקלים את התשלומים שהיא מקבלת עבוד שירותיה.

חברת גרין נט מחוייבת בחוזה שחתמה עם העירייה לקלוט את כל האשפה  של העיר ירושלים ולטפל בה במתקן שהקימה באזור התעשיה בעטרות.  בהתאם לחוזה מוגדר השירות כ"שירות חיוני" וגרינט התחייבה לספקו ללא הפסקה.

אולם כבר בחלוף כחצי שנה מיום תחילת הפעילות במפעל התחילה הנהלת המפעל לטעון להפסדים הנגרמים לה ובקשה לפתוח את החוזה בינה לבין העירייה ולקבל עוד כ- 20 מיליון ₪ בשנה. 

לאחר שבעירייה הבהירו לחברה כי לא יהיה כל שינוי בהסכם, החלה גרין נט בהפרות מכוונות וזדוניות של ההסכם במטרה ברורה וחד משמעית, להפעיל לחץ על העירייה להיכנע לדרישותיה. החברה החלה לעכב את קליטת האשפה ממשאיות העירייה עד כדי קליטת רק כמחצית ממשאיות האשפה המגיעות אליה ובכך גרמה לשיבושים קשים בפינוי האשפה מרחבי העיר ירושלים.

לאחר שגם לחצים אלו לא צלחו הודיעה גרין נט כי במידה והעירייה לא תקבל את דרישותיה הכספיות  בכוונתה לסגור לחלוטין את מתקנה בפני כל משאיות האשפה של העירייה החל מיום 6.9.16 ולמעשה להותיר את העירייה ללא פתרון לפינוי האשפה מהעיר.

לאור זאת, עתרה בדחיפות עיריית ירושלים לבית המשפט על מנת למנוע מהחברה לסחוט את העירייה ובמטרה שבית המשפט יורה לה להמשיך להפעיל את שירותיה על פי ההסכם ללא כל תנאי.

כאמור בית המשפט נעתר לבקשת העירייה והוציא צו ארעי במעמד צד אחד וקבע דיון בנושא ב-11.9.16.

מנכ"ל עירית ירושלים אמנון מרחב מציין "עיריית ירושלים רואה התנהלות זו בחומרה רבה ולא תאפשר אותה. זוהי פגיעה בוטה בתושבי העיר שיכולה להביא סכנה תברואתית גדולה ואנו נפעל בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו על מנת להמשיך ולספק לתושבי העיר שירותי פינוי אשפה באופן סדיר ותקין".  

צילום: פלאש 90. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה