גל שריפות: צוותי כבאות והצלה פועלים לכיבוי אש שמתקרבת לתחנת הדלק באזור שער הגיא



כתוצאה ממשטר הרוחות ההפכפך, השריפה באזור שער הגיא החלה להתקדם בצורה מהירה לכיוון תחנת הדלק. לוחמי האש פועלים בכוחות גדולים בשטח השריפה בניסיון למנוע מהאש להתפשט אל תחנת הדלק

40 צוותי כיבוי פועלים בניסיון לבלום חזית אש גדולה שמתקדמת בחסות הרוחות העזות אל כיוון שער הגיא והיישוב נווה אילן. לוחמי האש נלחמו כל הלילה בלהבות הענק בתוך היער בהגנה על חוות הר הרוח, נווה אילן,  כביש 1, ומתקנים חיוניים של חברת חשמל, וחברת מקורות. לוחמי האש בפיקודו של מפקד בית שמש טפסר ראובן יצחק הצליחו לבלום במאבק נחוש תוך כדי סיכון עצמי רב, את האש סביב כל המקומות הנ"ל. בעקבות שינוי כיוון הרוח, כרגע האש דילגה והתקרבה מאוד אל הישוב נווה אילן, ולוחמי האש נאבקים לבלום אותה בטרם תגיע לישוב. בשירותי הכבאות חוששים כי הרוח תשנה כיוון ותגרום לאש להתקדם במהירות לבתים ולכביש.



הבוקר (ה'), כביש 443 לכיוון ירושלים נחסם לתנועה למשך כשעה בעקבות שריפת חורש. 

בשעות הבוקר, התלקח גם מוקד שריפה גדול נוסף סמוך לקיבוץ הראל. אך, לוחמי האש מכבאות והצלה בית שמש וכוחות כיבוי ממחוזות נוספים, השיגו שליטה בשריפת חורש זו.

כמו כן, הבוקר הובאו להארכת מעצר 4 החשודים שנעצרו אתמול בחשד לרשלנות בשריפה ביישוב נטף. כזכור, על פי החשד הארבעה הדליקו מדורה בהר הרוח הסמוך.

בשריפה באזור ההתנחלות טלמון שבבנימין, החל פינוי של 300 תלמידים מבית הספר שבישוב, נזק נגרם לבתים ומספר כלי רכב. 

בתוך כך, בהערכת מצב שקיים אתמול מנכ"ל מד"א אלי בין הוחלט להעלאות את רמת הכוננות במרחבי מד"א ולהיערך לכוננות מיוחדת לאבטחה רפואית ולטיפול בנפגעים באירועי שריפות ובעקבות התחזיות על מזג האוויר הצפוי. במרבית הערים לא היו נפגעים מלבד זיכרון יעקב שם חובשים ופאראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל-16 נפגעים באורח קל, כשהקטן בהם תינוק בן 10 ימים, וביישוב דולב, צוות מד"א טיפל ב-5 נפגעים שמצבם הוגדר קל ופונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים באזור.

מיד עם קבלת הקריאות בתחנות מד"א השונות הוזנקו כוחות גדולים של מד"א הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, ג'יפים ורכבי פיקוד שאבטחו רפואית את פעולות הכיבוי במקום וטיפלו בנפגעי שאיפת עשן שחולצו מעת לעת.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בכל אזורי הארץ שמדרום לחיפה שרר היום (23/11/2016) זיהום אוויר גבוה בשל ריכוזי אבק. ריכוזים אלה לא חצו את ערך ההתרעה העומד על 300 מק"ג/מ"ק למשך ממוצע רץ של 24 שעות. המשרד להגנת הסביבה ממליץ לאוכלוסיה הרגישה להימנע מפעילות מאומצת.

נכון לשעה 16:00 (24/11/2016) במרבית התחנות שמדרום לחיפה הגיעו הריכוזים לערכים שבין 46% ל-87% מערך ההתרעה. בבאר שבע הגיע הריכוז ל–99% מערך ההתרעה.

לעומת זאת באזור חיפה והקריות ובגליל המערבי איכות האוויר הייתה בינונית והריכוזים הגיעו לערכים שבין 26% ל–41% מערך ההתרעה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי העלייה בריכוזי האבק קשורה במערכת סינופטית הגורמת לרוחות מזרחיות חזקות במיוחד אשר גורמות ליובש קיצוני ולהסעת אבק מאזור ירדן.

השילוב של יובש קיצוני ורוחות חזקות גורם לליבוי השריפות באזורים השונים בארץ ולהסעת עשן ולעליה בריכוזי חלקיקים הקשורים בתוצרי שריפה אשר מסכנים את הבריאות וזאת בנוסף לעליה בריכוזי האבק הטבעי. תנאי מזג האוויר הנוכחי לא חזויים להשתנות עד תחילת השבוע הבא ועל כן צפוי אירוע זיהום אוויר מתמשך של ריכוזי אבק עם עליות וירידות ברמות הזיהום האוויר.

נזכיר, כי אירועי אובך ממושכים שנמשכו לפחות שלושה ימים כתוצאה מהסעת אבק ממזרח פקדו את אזורינו בספטמבר 2015 ובמרץ 2012.

על פי התחזית גם היום צפויים כוחות הכיבוי להתמודד עם רוחות מזרחיות חזקות בעוצמה של 35-50 קמ"ש ועם משבים שיגיעו גם ל-65 קמ"ש וילבו את האש המשתוללת. מידות החום החזויות להיום והלילה: צפת 13-7, טבריה 20-13, חיפה 20-14, תל אביב 22-14, ירושלים 13-8, באר שבע 22-13.


תמונות: באדיבות מד"א וכבאות והצלה ירושלים

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה