שחקן חיזוק חדש בהדסה עין כרם: פרופ' יורם יובל, הצטרף אל האגף לרפואת המוח



הפסיכיאטר וחוקר המוח המוביל, פרופ' יורם יובל, הצטרף אל האגף לרפואת המוח יקים בהדסה מרכז לחקר וטיפול באובדנות, ויעסוק בפיתוח טיפול תרופתי חדש להקטנת הרצון בהתאבדות

פרופ' יורם יובל הצטרף לסגל האגף לרפואת המוח בבית החולים הדסה עין כרם בניהולו של פרופ' תמיר בן-חור. האגף לרפואת המוח מאגד את המחלקה הנוירולוגית, הפסיכיאטרית והנוירוכירורגית, ובמסגרתו ישלב פרופ' יובל, אשר מוכר לציבור גם כמרצה, מנחה תוכנית ראיונות מצליחה בטלוויזיה, ויועץ בסדרות משודרות אחרות - את תחומי הידע השונים בהם הוא עוסק. עבור יובל זוהי "שיבה הביתה" - שיבה אל המוסד בו נולד, בו למד רפואה, ובו עבד בשנת הסטאז' שלו כרופא מתחיל.

פרופ' יובל מתעתד להקים בבית החולים הדסה עין כרם מרכז לחקר וטיפול באובדנות, תחום אותו הוא חוקר שנים רבות. המרכז ישלב טיפולים נפשיים ותרופתיים חדשניים בבעיה נפוצה ומסוכנת זו. במחקריו בעבר פיתח פרופ' יובל טיפול תרופתי ניסיוני חדש, המקטין את הרצון בהתאבדות, והוא מתכונן להמשיך ולהרחיב את מחקריו בתחום זה בהדסה. 

פרופ' יורם יובל -- מרצה, פסיכיאטר וחוקר מוח מוביל בתחומו. מרצה בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, והאגף לרפואת המוח בבית החולים הדסה עין כרם. מחברם של רבי המכר 'סערת נפש' ו-'מה זאת אהבה', הגיש והיה יועץ מדעי לסדרות הטלוויזיה (קשת): "איך להיות מאושר בשישה שיעורים", "איך להצליח בשישה שיעורים", ו"משפחה מאושרת בשישה שיעורים". בנוסף הוא מנחה שנים רבות את תכנית הראיונות המצליחה 'שיחת נפש' בטלוויזיה החינוכית ובערוץ 8, במסגרתה הציג שיחות מעמיקות עם עשרות דמויות מובילות בחברה הישראלית . הכשרתו הרפואית, הפסיכואנליטית והמדעית, תחומי הידע בהם שולט, ויכולתו ללמד נושאים מדעיים מורכבים בשפה מובנת לכל ועם הרבה הומור, הפכו את פרופ' יובל למרצה מרתק ומבוקש בארץ ובעולם. 

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, בירך על הצטרפותו של פרופ' יובל אל שורות האגף לרפואת המוח, העוסק רבות בפיתוח המחקר והטיפול בתחום, וכולל צוות מרשים של רופאים וחוקרים: "החיבור המבורך בין הדסה לבין אחד ממובילי חקר המוח בארץ הוא בלתי נמנע. יורם הינו נדבך חשוב באגף פורץ גבולות בעשייה ובמחקר אשר פועל עם אנשים מצוינים למען הבאת תחומי הנוירולוגיה, הנוירוכירורגיה והפסיכיאטריה אל גבהים חדשים, בארץ ובעולם. נסיונו העשיר, יחד עם רגישות גבוהה ויכולת העמקה וחדות פסיכואנליטית, עומדות לזכותו ובוודאי יפרו את הצוותים באגף המוח בהדסה".

תמונה: צילום- רלי אברהמי באדיבות דוברות הדסה

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה