הדסה הר הצופים: מכשיר MRI חדיש ומתקדם



בפעם הראשונה מאז שהוקם - נכנס לשימוש בימים אלה מכשיר MRI T3.0 בהדסה הר הצופים, והוא מצטרף אל אחיו המכשירים בהדסה עין כרם

מכשיר MRI חדשני ומתקדם החל לפעול בהדסה הר הצופים, לראשונה מאז הקמתו של בית החולים. בית החולים, אשר סבל טראומה של פינוי בימי מלחמת השחרור, הינו בית חולים של קבע העובר בימים אלו שיפורים טכנולוגיים כדי לתת מענה שלם לכל האוכלוסייה המטופלת בו.

עם כניסתו של מנכ"ל הדסה לתפקידו לפני כמעט שנה, בחר להתחיל בקידום נושא זה לאור מצוקת תורים ארוכים ברחבי הארץ לבדיקות MRI והיה הראשון להרים את הכפפה לאחר ששר הבריאות, יעקב ליצמן, הפנה את הזרקור לנושא ושם לעצמו כמטרה עליונה לקדמו כמשימה לאומית בכל בתי החולים בארץ.

"ההחלטה על רכישת מכשירי MRI חדשים לטובת מטופלי ירושלים והשפלה, הייתה מן הברוכות שקיבלתי עוד בטרם התיישבתי בכיסא המנכ"ל בהדסה", אומר פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה. "המרכז הרפואי הגדול בעיר מציע כעת פעילות מוגברת של בדיקות אלו המבוצעות לאורך שעות היום והלילה, רק כדי לקצר תורים. כולנו יודעים כמה משמעותית המתנה לכל מי שזקוק לבדיקות הללו, לעיתים הן קריטיות בקביעת אבחנה או טיפול. אנו ממשיכים לעשות הכל במסגרת מהפכת צמצום התורים, וכבר היום נקבעים תורים מקוצרים להדמיה, CT,  PET CT, ניתוחים, ושירותים נוספים בבתי החולים של הדסה".

פרופ' יעקב סוסנה, ראש אגף הדימות במרכז הרפואי הדסה מסביר על המכשירים החדשים והמתקדמים: "למכשיר החדש של חברת "פיליפס", הנמצא בחזית הטכנולוגיה בתחום הדימות, ישנם יתרונות משמעותיים ביותר. הבולט שבהם הוא שדה מגנטי חזק במיוחד המאפשר קבלת תמונות איכותיות ויכולת אבחנה במהירות גבוהה יותר. "הרזולוציות הינן ברמה גבוהה מאוד והן מקלות על האבחון והפיענוח של התמונות. בנוסף, למכשיר פתח רחב וקצר יותר משהיה מקובל עד כה, מה שמאפשר לא רק להפחית את תחושת הסגר שקיימת במכשירים אחרים אלא גם ביצוע הבדיקות החשובות שלנו במקרים של מטופלים עם בעיות משקל על גבול הקיצון, מה שהיה מאוד קשה לביצוע עד כה".

מעבר ליתרונות הטכנולוגיים של המכשיר עצמו, גם החדר הוא מהמתקדמים שבנמצא, התאורה בו מתחלפת ומציעה גווני צבע מרובים, כמו גם הקרנת סרטים ותמונות על הקירות. "תנאי התאורה והקרנת הסרטים בחדר ה-MRI נועדו לרכך את חווית המטופלים וליצור אווירה טיפולית חיובית, במיוחד לילדים היכולים לעבור את הבדיקה במכשיר החדיש ללא הרדמה", מדגיש פרופ' סוסנה.

תמונה: באדיבות דוברות הדסה  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה