'נוהגים במהירות מופרזת'



לאחרונה קבוצות הנוער ערכו סקר בקרב בני הנוער בירושלים, בו נבדקו עמדותיהם והתנהגויותיהם של הצעירים בכל הנוגע לנהיגה. על פי הסקר כמחצית מבני הנוער מודים כי לפעמים, הם או מי שמסיע אותם נוהגים במהירות מופרזת

בשנים האחרונות פועלות קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין, במטרה לעורר את המודעות בקרב בני הנוער לבטיחות בדרכים ולעודד אותם להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים, אשר ישפיעו על הקהילה בה הם חיים לשיפור בתחום הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.

גם בירושלים פועלות קבוצות נוער אור ירוק. במסגרת הפעילות רוכשים בני הנוער ידע בתחום הבטיחות בדרכים וכלים להצלת חיים ומקיימים פעילות חברתית להעלאת המודעות לנושא זה בקרב הקהילה המקומית בכלל ותלמידי התיכונים בפרט.

במסגרת פעילותם החברתית הם מבצעים, בין היתר: תצפית מעברי חציה; תצפית חגורות בטיחות; בדיקות לחץ אוויר בחניונים ציבוריים; הקמת פינות זיכרון להרוגי תאונות הדרכים; הדרכה בבתי ספר יסודיים ובצהרונים בתחום הבטיחות בדרכים ועוד.

על פי תוצאות הסקר שנערך בין היתר גם בירושלים נמצא כי 40 אחוז מהנשאלים לפעמים נוהגים במהירות מופרזת, ו- 32 אחוזים מדברים בטלפון ללא דיבורית. 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק:"בשנת 2016, נהגים צעירים היו מעורבים בלמעלה מ- 20% מהתאונות הקטלניות בישראל. נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ומיומנויות נהיגה ולכן יש להוסיף לימודי חינוך לבטיחות בדרכים ותעבורה במסגרת בית הספר. במקביל יש להוסיף ניידות תנועה ולהגביר את האכיפה בכבישים בכדי להרתיע את הנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה כמו שתייה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת, עבירות מסוכנות שעלולות להסתיים במוות".

קרדיט צילום: אור ירוק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה