העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית אחור בעשור האחרון היא ירושלים



בעשור החולף נפגעו בתאונות מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב נוסף מעל 15 אלף בני אדם בתחום העירוני, בתוך כבישי הרשויות. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס - 1,552 בני אדם נפגעים מדי שנה בממוצע בתאונות אלה בתחום העירוני. תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב שנוסע לפניו

 ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בהתנגשות חזית באחור בעשור האחרון:

כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, העיר ירושלים שבתחומיה נפגעו מעל 1,800 בני אדם, אחריה תל אביב ובה 1,673 נפגעים ובחיפה נפגעו בעשור האחרון 1,087 בני אדם בתאונות מהסוג הזה. בשנה החולפת, שנת 2018, נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית-אחור בתל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 128 בני אדם, מספר הנפגעים הגבוה ביותר אחריה היה בחיפה ובה נפגעו 82, בירושלים נפגעו 79 בני אדם בשנה זו. עוד עולה מן הנתונים כי 60 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים ובישובים בתאונות התנגשות חזית באחור ו-480 בני אדם נפצעו באורח קשה. על פי הנתונים, בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 1,155 בני אדם בתאונות חזית אחור, שבעה בני אדם נהרגו ו-63 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות שבהן רכב מתנגש עם החזית בחלק האחורי של רכב אחר עשויות להיות קטלניות אך הן אינן גזירה משמים. ישנן מערכות בטיחות מתקדמות שבולמות את הרכב באופן עצמאי ומפצות על טעויות הנהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל באופן משמעותי את התמריצים להתקנת אותן מערכות במקום להמשיך ולממן מערכות בטיחות פאסיביות כאלו שרק מתריעות לפני התאונה ולא בולמות בזמן חירום. זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם ולפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו עם מערכות בלימה אוטונומיות שימנעו את התאונה הבאה. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדיש יהיה רכב יד שנייה שבו מותקנים אביזרי בטיחות מצילי חיים".

תמונה: עמותת אור ירוק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה