פק"ל קובה ב"בית גיורא" – בית חם לחיילים בודדים



מה יותר מרגיש בבית מריח טוב של תבשילים ביום שישי? מה יותר מרגיש קרוב מישיבה יחד לשולחן בשישי בצהריים, אחרי שבוע קשה בצבא? מה יותר ישראלי וטעים ממרק קובה שנעשה באהבה גדולה?

בנצי אלישר, אשתו והחיילים בפק"ל קובה ב"בית גיורא" – קרדיט: אלישבע פלצקי.

"בית גיורא" מעניק לחיילים הגרים בו תחושה של בית חם ועושה זאת חודשים ארוכים, בין השאר, באמצעות פק"ל קובה ביתי בימי שישי. "בית גיורא" הוקם על ידי עיריית ירושלים ובהובלת רשות הצעירים, מהווה בית לכ- 60 חיילים בודדים וממוקם בשכונת קריית יובל בסמוך למרכז המסחרי של השכונה. המבנה משתרע על שטח של כ - 3,300 מ"ר בחמש קומות וכולל כ - 52 יחידות דיור בנות חדר עד שני חדרים, כיתות לימוד, משרדים, אולמות, חצר ועוד.

פק"ל קובה ב"בית גיורא" הוא זמן לשבת, להיפגש ולהוריד לרגע את כל טרדות השבוע, ולזכור ש"בבית גיורא" קיימת פינה חמה שהיא כולה עבור החיילים הבודדים - מקום שתמיד ניתן להגיע אליו ולהרגיש אהוב ושייך.

על עבודת הבישולים מנצח בנצי אלישר, שף במקצועו ושכן קרוב ל"בית גיורא" בשכונת קריית יובל. בנצי מגיע מדי שישי להכין באהבה גדולה את מרק הקובה המסורתי עבור כולם, כאשר כל המצרכים להכנתו נתרמים על-ידי קהילת נס הרים.

רפאל חלט, חייל בודד ב"בית גיורא" מוסיף: "מבחינתי לאכול את הקובה שמכין לנו בנצי, זה להרגיש כל פעם מחדש שהגעתי הביתה".

ב״בית גיורא״- הממוקם בלב שכונת קרית יובל, פק"ל קובה הפך מזמן למסורת, לצד מסורות נוספות שמקיימים במקום.

תושבי ירושלים ומבקריה, שעוברים בימי שישי סמוך למפלצת, וריח תבשילים ביתי ונעים אופף אותם, מוזמנים לתת קפיצה ולבוא לביקור ב"בית גיורא" - הבית הכי "ביתי" שיש לחיילים הבודדים בירושלים.

על השף בנצי אלישר: בן 62, נשוי לאתי ואבא לאורי (21), ילדם המאומץ. היה בעל מינימרקט בקרית יובל, למד את תחום הבישול ועסק בו רבות. כיום, כל פועלו זה התנדבות, איסוף והעברת תרומות למשפחות קשות יום רבות בקרית יובל, בישול לנזקקים והתנדבות קבועה ב"בית גיורא" – בית לחיילים בודדים.

מדברי בנצי על התנדבותו ב"בית גיורא": ״בגלל האהבה וההערכה שלי לחיילים שתורמים את עצמם למדינה, ולחיילים הבודדים בפרט, אני מרגיש שאני מעניק להם משהו משמעותי וזה שווה לי הכל. אני מרגיש מחויבות אליהם, אני נורא שמח שיש לי חלק בעשייה של "בית גיורא", מתי שרק צריך. דרך האוכל אני מרגיש שאני מפנק ומאחד אותם וזה מרגש אותי.

במהלך יום שישי כשאני מבשל להם זו ההזדמנות שלי לשמוע אותם, להיות להם אוזן קשבת ולשמוע את סיפור חייהם ואת ההתמודדות היום יומית. הם סומכים עלי ואני שמח לקחת חלק מהעשייה המבורכת של "בית גיורא" ולהיות משמעותי עבור החיילים הבודדים היקרים שלנו״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה