"בלדה למספריים והגיטרה"



באחד מ"סיורי" הבוקר הממוחשבים שלי(היוטיוב והפייסבוק) הגעתי לשיר יפיפה בשם "שיר ערש" על החתום "שלומי מנדל" השם היה כ"כ מוכר! הפעלתי את כל חוטי המחשבה...ונזכרתי ועוד איך נזכרתי

זהו שמו של אותו ילדון מופרע וחמוד שלמד כמה כיתות מתחתי בבית הספר היסודי בעיר גנים...
אותו  ילדון שבכלל גדל להיות ספר בשכונה! "שלומי עיצוב שיער".מבולבלים? גם אני.

הגיע זמן חיטוט: חיפשתי תמונות ברורות כדי לדעת האם מדובר באותו הבחור והנה לפני סיפור מדהים:

שלומי מנדל(29) הספר הירושלמי נטש את עבודתו לפני 8 שנים ולקח עצמו למסע מוסיקאלי מרגש בבית הספר רימון , שכח מהמספריים והחפיפות, העתיק מגוריו לתל אביב, והתוצאה?: עוד גאווה נעימה לאוזניים לשכונת עיר גנים שבירושלים.

שלומי מגלה איך פסנתר שקיבל מתנה בבר המצווה הופך לעוד שיר אישי! ואיך כל מצבו הנפשי של אחיו הבכור יוצר טיפול, דרך תקשורתית שונה, וכמעט אלבום שלם... אלבום שחושף המון חיים , כאב , הבנה, כעס, שמחה ,תקווה ועוד המון צלילים אמיתיים ונוגעים.

אז אחרי שהקשבתי ,בדקתי, הפנמתי, לקחו אותי רגליי (לפני כשבועיים) למועדון "הקצה" בירושלים לראות במו עיני.. התבוננתי בקהל הדחוס במועדון הקטן ... באווירה השונה ,בפנים המוכרים- על רקע השיר "מתנגנת לי בראש" שמלטף לי לרגעים את הילדות וראיתי בקצה המועדון את אחיו הבכור של שלומי אחד מהגיטריסטים היותר מוכשרים שיצא לי לשמוע בעודי נערה, בסצנת הג'אז הירושלמית (וכן הייתה כזו ועדין ישנה).

אם התפוח נפל רחוק זה רק בז'אנר. בסוף ההופעה ניגש מנדל דבר ראשון כמו "ילד טוב ירושלים" לנשק את אימא ואבא , עבר לחיבוק אוהב לארוסתו והודה לכל חבר ואורח שנכחו במועדון. את סיפורו האישי אפשר לקלוט כמעט בקלות ולא תמיד בקלות!

אלבום הבכורה "לילה טוב- שיר ערש" ייצא בדצמבר אחרי עבודה אינטנסיבית של 3 שנים .

הופעות קרובות של שלומי:

20.9.11 לבונטין 7 ת"א

25.9.11 פאב הקצה ירושלים



http://www.youtube.com/watch?v=6al34qy2wUE

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה