טיול אחד בשבוע עם שלום אורן

השבוע שלום אורן לוקח אותנו למסע אל פריחת החלמוניות

החלמונית היא אחד מפרחי הבר היפים והמיוחדים בארץ. החלמונית שייכת למשפחת הנרקיסיים ,צבעה כחלמון הביצה ומכאן שמה.

היא פורחת באזורים רבים בארץ:בצפון, הרי יהודה, ירוחם,יער להב, וגם באזור ירושלים והרי ירושלים. החלמונית פורחת בחודשים אוקטובר עד דצמבר לפי הגובה והטמפרטורה באזורים השונים. החלמונית פורחת בדרך כלל במרבצים ובכתמים גדולים על רקע נוף חשוף ואפור.

הפרח גדול מאוד, יוצא ישר מהקרקע, ללא עלי כותרת ישר מתוך הבצל שטמון באדמה. העלים יוצאים ומופיעים אחרי הפריחה. לתשומת לב – זה פרח מוגן.

לאן לנסוע:

המקום הקרוב ביותר לירושלים הוא באזור מעלה רחבעם ליד הישוב נוקדים.עוברים את הר חומה לכיוון תקוע, עוברים את  נוקדים , ואת כפר אלדד ( אל דוד) לכיוון הישוב מעלה רחבעם. לפני שער הישוב חוצה ואדי את הכביש ( ואדי אבו מחרב) בצד המזרחי שלו הואדי ( מימין לשער ) תמצאו את החלמוניות.בשישי ובשבת  18.11  ו - 19.11  מקיימת רשות הטבע והגנים טיולים לאזור זה ולהרודיון  . יש להרשם מראש

בכוכבית 3639  ( בתשלום ובכפוף לתנאי מזג האוויר)

אתר מרוחק יותר אבל מומלץ הוא אזור יער להב והישוב להבים. נוסעים לכיוון באר שבע, עוברים את צומת בית קמה  ופונים מזרחה שמאלה (מזרחה) בצומת להבים. ליד הכניסה המזרחית לישוב בחורשה שמצד ימין לכביש פורחות חלמוניות רבות. כדי להגיע ליער להב עליכם להמשיך בכביש הראשי  מזרחה  ולפנות שמאלה ליער להב לפי השילוט.  ביער שבילים רבים לכל סוגי הרכב וגם מרבצי חלמוניות. מי שלא רוצה להגיע ללהבים יכול לפנות קודם לכן אחרי צומת בית קמה לכיוון דביר להב ומשם ליער.

לסקרנים: נסיעה דרך כביש 358 כביש חדש לאורך הקו הירוק . יש להגיע לצומת בית ג'וברין לפנות מערבה לכיוון קרית גת ולפנות  אחרי כמה קילומטרים לכיוון אמציה ולכיש ומשם  שמאלה בכביש החדש 358 שעובר בשקף. סנסנה שומריה ועד לצומת שוקת. אחת הפניות תוביל אתכם ללהב ולחלמוניות.