הבלוג של אורית– מסיבות או לא להיות...



בימים אלו מתנהלות שעות הערב של ילדינו המתבגרים הצעירים בדילוגים בין מסיבת בת מצווה, למסיבת בר מצווה לחלופות. מסיבות אלו משבשות את שנתם של ילדינו, ושל ההורים שנאלצים להמתין להם ולאוספם מנקודות ההורדה בתום האירוע, בשעת לילה מאוחרת. הורים רבים מקטרים על כמות המסיבות, השעות המאוחרות והתקציב הזורם לטובת אירועים אלו. כהורים, מה ביכולתנו לעשות?

"אני כבר לא עומדת בזה. כל יומיים מגיע הילד שלי עם הזמנה לבת מצווה. הוא אינו מסתפק בהליכה לאירוע של בנות כיתתו אלא גם לאירועים של בנות השכבה וחברות מבתי ספר אחרים המוכרות לו מתנועת הנוער ומהפייסבוק . בין התקציב לאירועים,  לשעות השינה המועטות והרעש שאליו נחשף באולמות ובמועדונים, אני יוצאת מדעתי" התלוננה האם העייפה.

 עונת האירועים אינה פוסחת על ילדינו. הם מוקפים בחברים הן מביה"ס והן מחוצה לו. מבול ההזמנות מגיע ואנו מנסים לערוך בו סדר. חלקם של הילדים מקבלים כשלוש הזמנות בשבוע וישנם ילדים המתעקשים ללכת לכולן. ההורים מוצאים עצמם ממתינים בלילות, טרוטי עיניים, בשעה הקרבה לחצות כדי לאסוף את אוצרותיהם מנקודת איסוף או מהמועדון. כמבוגרים אחראים ביכולתנו להחליט לכמה ובאיזו תדירות אנו מאפשרים יציאות למסיבות: הן כדי לשמור על שעות השינה של הילד שלמחרת יש יום לימודים, הן כדי לשמור על אוזניו הנחשפות למוזיקה רועשת בתדירות גבוהה, והן בשל מאזן התקציב החודשי שלנו.

הורים רבים שומעים: "רק לי לא מרשים..."? במפגש הורים כיתתי יוכלו לגבש עמדה : להחליט על הסכומים המקובלים כמתנה. לשוחח על צרכים מיוחדים שיש לילדים,כמו כשיש ילד אסטמטי שאינו יכולים לשהות במקום עם מכונות עשן, ביכולתנו לגלות רגישות לצרכים כדי שילדים אלו יוכלו להשתתף. קביעת שעות החזרה כדי שהילדים יקבלו את שעות השינה שלהם .יש לתת את הדעת לנזקי רעש לאורך זמן. נוכל להחליט על הזמנת כל ילדי הכיתה אם הוזמנו הרוב, שלא להשאיר ילדים בודדים מאחור. כך ימנעו אמירות תכופות של "למה לאחרים מותר ולי לא"?

וברמת הפרט: אנו יכולים לנהל סיעור מוחות עם הילד על כמה אירועים בשבוע יוכל להשתתף, לסדר איתו את נושא התקציב לאירועים. כאשר אלו  גולשים לשעות הלימודים כמו הנחת תפילין שהינו  מעמד מרגש ביותר ובעל חשיבות, נחליט יחדיו לאילו חברים אנו שומרים את הבוקר הנכסף שבו לא יתייצבו ללימודים. בהחלט ניתן להתייעץ במחנך הכיתה לגבי מדיניות בית הספר.

קחו אוויר, תקופה זו חולפת והכי חשוב, שיהיה במזל טוב.

הכותבת אורית יוסף מדריכת הורות. לשאלות נוספות www.orityosef.co.il   054-5993200 ובכל יום שלישי בתכנית "מי הבוס" בין 17:00-1800 ב101FM

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה