בסוף השבוע האחרון, ביקר בישראל, הראפר המפורסם, Coolio. במהלך חופשתו, הגיע הראפר לבקר בעיר הקודש, הופיע במועדון ה"ווין" וכמובן ביקר ברדיו ירושלים

לכל אוהבי להיטי שנות ה-90, בוודאי התרגשתם לשמוע בתחנת רדיו ירושלים את הראפר הנודע שהספיק להיכנס לדפי ההיסטוריה המוזיקלית. קוליו החל את דרכו המקצועית בלהקת ראפ ובשנת 1994 עזב את הלהקה, והוציא אלבום הבכורה שלו. האלבום הפך להצלחה ובשנת 1995 הוציא את הסינגל Gangster's Paradise, שהיה לפסקול הסרט "סיכון מחושב" והפך לסיגנל הנמכר ביותר בשנה זו.  לאחר שהפך להצלחה מסחררת בסצנת מוסיקת הראפ, והתפרסם בכל העולם, הוציא קוליו אלבומים נוספים ואף זכה בגראמי.

רובינו מכירים את קוליו כראפר לשיר המפורסם "גן עדן של גנגסטרים" וחלק מאיתנו עוד שומעים את השיר האהוב פעמים רבות. כשקוליו הגיע ביום חמישי האחרון לתחנת הרדיו, התרגשתי מאוד, משום שראיתי אליל ילדות (שלי לפחות). למעשה כל מערך העובדים שנכחו בתחנה התרגשו, משום שחלק גדול מאיתנו גדל על השירים שלו ועל סצנת הראפ בפרט, שהייתה לסצנה המדוברת ביותר בשנות ה-90. יש לציין כי הראפר הנודע אף הוא התרגש מביקורו בארץ ומהופעתו מאוחר יותר בירושלים. בין הראיונות לשדרני הרדיו, דאג קוליו להצטלם למזכרת וכמובן להתחבב על כולנו. כשהגעתי למועדון בו הופיע קוליו בשעות הערב, המקום החל להתמלא והיה קל לזהות כי הרוב הגדול של הקהל היה אמריקאי. קהל המבוגרים שהגיעו ליהנות מהופעתו של קוליו התרגשו ודאגו להראות את הנאתם לצלילים המוכרים של שנות ה-90 שהתנגנו ברקע. חיוך מתוק של פעם נראה על פני רבים מהם.  

קוליו עלה לבמה בשעה 02:00 לפנות בוקר ולא בחצות כמו שהובטח ובנוסף המועדון לא היה מלא לגמרי, אך כשהראפר הנודע החל לשיר האווירה התחממה. קוליו נתן את ההופעה הטובה ביותר שיכל לבצע ומכל הלב. הקהל שר יחד איתו את שיריו, הרים את הידיים גבוה לאוויר ואפילו היו כאלה שהרגישו ראפרים לכמה רגעים, כשהחלו לחקות את תנועות הידיים שלו. בידור ללא ספק היה שם- ישראלים יכולים להיות כל כך קיצוניים. ההופעה הייתה מבחינתי, כהצלחה ואני נוטה להאמין שגם מבחינת הקהל וקוליו בעצמו, למרות מספר האנשים שהגיעו למקום. האווירה הייתה טובה ולדעתי תרבות חדשה צומחת בעיר, המאמץ להביא אמנים ידועים מחו"ל הוא ללא ספק הישג משמעותי לסצנת חיי הלילה בעיר. כדי לרכוש כרטיס להופעה, אנחנו לא צריכים למשכן את הבית, להידחס עם עוד אלפי אנשים באצטדיון ענק ואפילו לא לראות את הבמה. האמן מופיע ממש קרוב אלינו ואפילו ניתן להרגיש את אבק הכוכבים. אני תומכת ומפרגנת לכל מי שלקח חלק בתהליך הבאתו של קוליו לישראל.

גם קוליו עצמו נהנה מתשומת הלב הרבה שקיבל, גם מהתקשורת וגם מקהל המעריצים ובמיוחד המעריצות שהגיעו להופעתו ביום חמישי. בלינג, בלינג היה שם לגמרי. למי שלא יודע, הראפר הנודע כמעט בן 50 והאנרגיה שהוא מביא איתו לבמה מדהימה- הוא משקיע את כל כולו בהופעה ובקהל ודואג לעשות כמה שיותר שמח. מלך אמיתי!

בסופו של יום, חזרתי  לביתי עם חיוך מאוזן לאוזן ונהניתי מהופעה של ראפר גדול בסצנה, שעשה היסטוריה ואפילו הצטלמתי יחד עם קוליו למזכרת.  אדגיש ואומר שההופעה הזו הייתה רק הספתח לאמנים נוספים שאמורים להגיע לביקור בירושלים בחודשים הקרובים...

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה