תקופת החגים שכבר מאחורינו הייתה ארוכה ויש שיגידו מייגעת, אך כמעט לכל אחד מאיתנו יש כמה חברים שהחליטו להעביר את חופשות החגים בחו"ל ולנוח מעט מהלחץ הישראלי. אירופה היא יעד חם בעונת החורף למטיילים וכמובן למסיבות נחשקות, אז מדוע כל ישראלי שחוזר לארץ עדיין טוען שאין כמו בארץ? בישראל נהנים הרבה יותר

מעגל החברים שלי, ברובו שייך לקבוצת הסטודנטים ולאורך כל תקופת החגים, שמעתי סיפורי חג שלהם ומשפחותיהם בחו"ל (נשמע מוזר נכון?! סטודנטים בתקופת הלימודים, באמצע שנה בחו"ל?). אני מודה שקצת קינאתי כששמעתי על המסיבות הטובות שהם בילו בהן באמסטרדם, או בברלין ובמקומות נוספים. כששאלו אותי איך ביליתי את תקופת החגים חששתי לשתף, הרי שאי אפשר להערכתי להשוות בין המסיבות המופקות בארץ לבין המסיבות בחו"ל. להפתעתי הרבה, כאשר התחלתי לספר את חוויותיי בארץ, אותם החברים שהיגרו לאירופה בחופשת החגים נשאו אליי מבט מלא געגוע וקנאה.

הייתי בטוחה שזו הצגה, ניסיון להזדהות עם העובדה שאני לא טיילתי והתרעננתי במסיבות לא מקומיות, בנוסח אירופאי. למרות התחושות החזקות שלי טעיתי- המסיבות בחו"ל מושקעות בהרבה כסף ומופקות על ידי חברות יחסי הציבור מהגדולות באירופה, אך בכל זאת לפי תיאורים ששמעתי מחבריי, אין את ההרגשה הביתית והנוחה. אירופה יקרה כמעט לכל כיס ובמיוחד המסיבות הגדולות שדורשות מקהל הבליינים לחסוך כמה חודשים לפני, כדי שיוכלו ליהנות מאטרקציות שונות ועדיין לא טועמים מהכול.

גם אחרי שהבנתי את העלויות המטורפות, עדיין לא קיבלתי נימוק מוצדק ל"בארץ נהנים יותר". לפעמים אנחנו לא שמים לב עד כמה אנחנו בורחים מהבאת אהבתנו לארץ, לירושלים במקרה שלי ובכלל לבית. החלטתי לדחוק עד הסוף את חבריי, על מנת לקבל את התשובה שאני רוצה לשמוע ואם נהיה כנים, זו התשובה האמיתית. שאלתי שאלות מפורטות עד רמת ההתעניינות בעיצוב כוסות המשקאות. הידעתם שבחו"ל כוסות המשקה שאנחנו מקבלים בהזמנה על הבר, מעוצבות בחלקן ולעיתים גם יקרות? רק בארץ מגישים לנו בכוסות פלסטיק כדי שלא נשבור, או כדי שצוות המקום לא יצטרך להישאר שעות נוספות כדי לשטוף כלים.

לבסוף אחרי חקירה מעמיקה והתעניינות אמיתית, קיבלתי את התשובה הכנה ביותר: "אין כמו בארץ, האווירה המשפחתית פה עולה על כל השקעה כספית במסיבה גדולה באירופה". עדיין הרגשתי את הצורך לחפור עמוק יותר ולהעלות את ירושלים על הפרק. מה כל כך מיוחד בירושלים, שתיירים רבים מגיעים לפה לטייל ולבלות בעיקר (תפרידו לשנייה אחת את העובדה שזו עיר הקודש)? עם כל השמועות על חיי הלילה הדועכים בעיר, אני שמחה לבשר שגם תיירים המגיעים ללון בתל אביב, מבלים בירושלים ונהנים מחיי הלילה שהיא מציעה. וזה לא הכול, חיי הלילה בעיר ממש לא דועכים אלא דינאמיים ביותר. בתקופה האחרונה שיתופי פעולה רבים יוצאים לפועל בין יחצנים, בעלי מועדונים וכדומה, המסיבות מושקעות בהרבה כסף ואפילו דואגים לנו לדיג'יים מהגדולים בסצנה הישראלית/ חו"ל.

בארץ נהנים יותר ומבחינתי אין על כך עוררין. בישראל ובירושלים בפרט, יש את תחושת הקסם והחום הישראלי שאנחנו כבר לוקחים אותם כמובן מאליו- מה שהתיירים האירופאים נפעמים מהם כל פעם מחדש.

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו.

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה