מנקודת מבט של האדם והשלכות שאנחנו עושים



היום זה היום המגוון הביולוגי הבין-לאומי שמצוין ברחבי העולם ב-22 במאי מדי שנה, במטרה להגביר את ההבנה והמודעות לשמירה על המגוון הביולוגי בעולם

אמא אדמה מביאה לנו פירות, יופי אין סופי, יופי הררי, שמימי וחם. היא מניבה לנו אושר, אוויר, זה ניראה כי העולם כולו נולד רק בשבילנו ולמעננו. יחד עם זאת מגיעה גם שרשרת המזון, שרשרת החיים.

הכל נברא כדבר אחד הרמוני, כדבר שלם.

עם זאת, העולם חייב להתעורר, כי העתיד נהיה הווה. כמו שפעם היה זה חלום, היום זאת המציאות. אנשים מתעופפים לשמים, מדענים מגלים תרופות למחלות, אנחנו מעבירים מסרים בשניות באמצעות מכשירים קטנטנים. העולם רץ ולא נח לרגע, מגלה דברים חדשים ושוכח את הדברים הישנים מאוד מהר. הדברים שעשו לנו, הבוגרים, אושר, כמו טיול בשדות הירוקים, קטיפה מעצי הפרי השונים, מחנאות, וליהנות מהטבע איך שהוא. היום אנחנו לרוב צופים ורואים את הירוק דרך הטלוויזיה ודפי האינטרנט.

שמעתי משפט מאוד יפה מזוג מבוגרים שחוגג את חתונת הזהב שלהם. שאלתי אותם איך אתם כל השנים האלו נשואים ומאושרים והם ענו לי בחצי אמת וחצי גיחוך "פעם משהו לא היה הולך והיה נשבר אז היינו מנסים לתקן אותו" ובמערכת היחסים היום שהעולם מלא אלטרנטיבות חדשות, הצעירים משתמשים וזורקים וממשכים  הלאה.

ככה גם המהפכה הירוקה, שהתחילה לפני מספר שנים. היא כוללת מיחזור ושמירה על הסביבה הקרובה והרחוקה שלנו. לפעמים הדברים הכי קטנים יכולים להשפיע רבות על אורך החיים כולו.

חוקרים טוענים כי המיחזור יעיל והוא יאט את קצב הנזק שאנו עושים לכדור הארץ. וכי בכל יום מצטברות ערימות של אשפה בעולם, ומומחים מעריכים שבעוד מספר שנים יאזול המקום בארץ להטמנת פסולת, ושהחלק הגדול של הפסולת הוא רעיל כמו סוללות, חלקי אלקטרוניקה ודברים שונים שאינם מתקלים. אט אט, במשך השנים, החומרים הרעילים מחלחלים לאדמה ולתוך מי התהום.  ותוצאה היא ברורה לכולנו.

אז כמה דברם שבטח לא ידעתם על מיחזור:

-כדי לייצר מעיל פליז משתמשים בחומר מ- 10 בקבוקי פלסטיק גדולים.

-ניתן למחזר אין ספור פעמים זכוכית ומתכות.

-צמיגים משומשים ממוחזרים ומשמשים כחומר גלם לסלילת כבישים, ואפשר גם להשתמש בהם בגני משחקים.

אתם יכולים למחזר כמעט כל דבר. החל ממים ששטפתם איתם את הירקות, אפשר להשקות איתם את העציצים. עיתונים ישנים ומחברות ישנות יכולים לשמש לייצור נייר טואלט או תבניות ביצים שיעשו. שאריות ברזל ונחושת אפשר למכור למיחזור לפי משקל וגם להרוויח קצת כסף.

כמעט כל דבר שאתם משתמשים בו בביתכם ניתן למחזר. אז למה לא ?

השמירה על הסביבה היא חלק בלתי נפרד מהמונח של המיחזור. זאת אומרת כי מחזור יעל בעצם שומר על הסביבה שלך נקיה ואקולוגית.

עוד דבר שמאד מפריע לי ושרובנו לא שם לב אליו. מתי לאחרונה יצא לכם להסתכל על המדרכות שמלאות בנקודות שחורות ? אתם יודע מהן הנקודות השחרות ? ניחשתם נכון, אלו מסטיקים. הידעתם שמסטיק לא מתכלה ? בנוסף לזה המסטיק מזיק למערכת האקולוגית מפני שמיליוני ציפורים מנסות לאכול את המסטיקים והמקור שלהן נדבק במסטיק והן נחנקות ממנו.

הקיץ בפתח וכולם אוהבים ללכת לים, וכולם אוהבים לראות את החוף נקי מפסולת (וממדוזות...). הידעתם שכמות המדוזות עולה ועולה מידי שנה בגלל מעשה אדם ? החיה היחידה שאוכלת מדוזות היא צב הים שלצערנו, הולכים ונעלמים להם מידי שנה. מדוע ? מפני שצבי הים בטעות אוכלים שקיות אשפה שנראות להם כמו מדוזות, והם נחנקים למוות.

 "בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את האדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו:

  "ראה מעשיי כמה נאים ומשובחים הם, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל

   ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך" (קוהלת רבה זק י"ג)

                    


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה