אין לנו ארץ אחרת זה הכדור היחיד שיש לנו



"ראה מעשיי כמה נאים ומשובחים הם, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך" מדרש קהלת רבה פרשה ז'

היום, יום רביעי, הוא יום איכות הסביבה הבינלאומי והוא מצויין מידי שנה ברחבי העולם ב- 5 ביוני. את היוזמה הזאת החל ארגון בשם UNEP, ארגון שהקים  האו''ם במטרה לעשות לנו עתיד יותר ירוק. את אירועי יום איכות הסביבה התחילו כבר לפני יותר  מ-  40 שנה וחוגגים אותו במדינות רבות כמו ניו זילנד, פולין, ספרד, ארצות הברית ואפילו קניה שבאפריקה. במסגרת אירועי יום איכות הסביבה, הקהילה הבינלאומית מבצעת שלל פעולות סביבתיות חיוביות ברחבי העולם במטרה להעלות את הנושא למודעות  של כולנו, לעורר את חשיבות הטיפול בנושאים סביבתיים ולעודד מציאת פתרונות שיאפשרו לבני האדם לשפר את איכות חייהם מבלי לפגוע במשאבי הטבע ובאוצרות הסביבה. מתקיימים אירועים מגוונים ופעילויות הכוללות תהלוכות רחוב, קונצרטים, נטיעת עצים, קמפיינים למיחזור ועוד. 

אצלנו בישראל, הכנסת קיימה אתמול,  4 ביוני, בפעם הראשונה, דיונים שונים בקשר ליום איכות הסביבה. עבור רבים מחברי הכנסת החדשים תהיה זו אחת הפגישות הראשונות שבה תועלנה הסוגיות הרבות שעל סדר יומה של התנועה הסביבתית. יום הסביבה בכנסת הוא הזדמנות חשובה לגייס תמיכה למדיניות וחקיקה סביבתית, ולעורר מודעות למאבקים והפעילויות שמובילים ארגוני הסביבה.

אך עד שהכנסת תקבל את ההחלטות הנכונות, אל לנו להמתין בצד. איכות הסביבה נמצאת בידיים של כל אחד מאתנו ועלינו לשמור עליה למעננו ולמען בעלי החיים, שנושמים את אותו אוויר, ושותים את אותם המים. הקיום שלנו בני האדם ושל חברינו בעלי החיים, תלויים במשאבים הטבעיים הסובבים אותנו וכדי להתקיים, זקוקים היצורים החיים (בני האדם, בעלי-החיים והצמחים) למים נקיים, לאוויר נקי, לקרקע נקיה ולא מזוהמת שתוכל לגדל לנו הרבה ירוק, ולהגנה על האטמוספירה שעוטפת את כדור הארץ מפני קרינה מזיקה הנפלטת מהשמש.

עלינו להבין שכאשר אנו נהנים  מפיקניק טעים או מקמפינג נחמד בחיק הטבע, אנו למעשה נהנים מביתם הטבעי של בעלי החיים . לכן עלינו להקפיד על ניקיון סביבנו. לא להשאיר לכלוך שמזיק לא רק לסביבה אלא גם לבעלי החיים שבתמימותם אוכלים כל מה שבא לפיהם , ויכולים גם למות למשל אם הם ינסו לאכול שקיתניילון למשל . קחו לכם איזה יום ולכו עם כל המשפחה לנטע עצים, שייצרו לנו אויר נוסף לנשימה. וכמובן, הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות למען אמא אדמה זה למחזר. אצלנו בבית למשל אנו דואגים להפריד את האשפה כך שמוצרי פלסטיק ומוצרי נייר נזרקים בנפרד, כל אחד לפח המיועד לכך מחוץ לבניין. תרבות מיחזור תופסת תאוצה בשנים האחרונות ועלינו לחנך את ילדינו למחזר כל מה שרק אפשר כדי לשמור על כדור הארץ.

 *הפינה משודרת בכל יום רביעי  בחמש ברדיו ירושלים בתוכנית " עושים טוב" עם מיה רובין


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה