החיים הופכים לבלתי אפשריים בעקבות עליית מחירי האלכוהול. על פניו נראה כי כולם נפגעים מכך, אך הנפגעים העיקריים הם הבליינים שגם בילוי של פעם בשבוע עולה להם ביוקר. אחת השאלות המרכזיות סביב נושא האלכוהול היא, האם מחירי האלכוהול החדשים אכן יפגעו בתרבות הבילויים בטווח הארוך? והבליינים שואלים : האם קיימים פתרונות ממשיים בנושא? כל זאת על מנת שנוכל להמשיך לבלות בלי להרחיב את החור בכיס משבוע לשבוע

כולנו כבר יודעים שהחל מאחד ביולי 2013 מחירי האלכוהול עלו וחלקם אפילו בצורה תלולה. כמובן שמחיר שהאלכוהול היקר לא נפגע ואף ירד ומחיר האלכוהול העממי עלה באופן שלא ניתן לרכוש אותו בכמות הרגילה. בליינים רבים אימצו את ה"ישיבות" באחד מבתי החבר'ה כדי לשתות לפני הגעתם למועדון/ בר וכדומה, אך הבליינים הותיקים מדור ה"אולד סקול" שקבע את חוקי תורת הבילוי לא מוכן לשתות בבית ומתעקש לשלם במועדונים. אם זה נכון או לא אתם תקבעו, אבל לאור עליית המחירים ההחלטה מתערערת.

פעם יכולנו לשתות ב-200 שקלים את רוב הבר (בואו לא נהיה גרידים), להזמין את כל החברים לסיבוב צ'ייסרים ואפילו לנשנש משהו על הבר. עם השנים המצב השתנה ולדעת קהל הבליינים אפילו התדרדר. אנחנו כבר לא יכולים לשבת בבר מבלי לצאת בנזק של 400 שקלים לפחות ושכחנו לציין את הוצאת המוניות או דלק, סיגריות (שגם מחירן עלה) והאוכל של אחרי המסיבה. תרבות הבילוי הולכת ונעלמת בגלל שיקר לנו מידי לצאת לבלות והדבר יפגע לדעתי האישית בעולם הלילה ובתרבות הבילוי בפרט בטווח הארוך.

בנוגע לפתרונות האפשריים? אני חושבת שכבר התחלנו לאמץ דפוסי התנהגות שונים מהדורות הקודמים, עצם העובדה שאנחנו קונים אלכוהול בחנויות זולות יותר, מתאספים ושותים לפני שאנחנו יוצאים לבלות (וכמובן בוחרים  נהג תורן או מזמינים מוניות). חשוב לזכור שבילוי לילי אחת לשבוע, זה דבר בריא לנפש ומנקה את הראש מהרבה צרות שמטרידות אותנו במהלך  השבוע. אם נחליט להפסיק לבלות בכל פעם שיעלו לנו את המחירים, נמצא את עצמינו ממורמרים בסופי השבוע מול מסך הטלוויזיה ונתבגר מהר יותר (נפשית). בסופו של דבר זה ממש לא משנה, כי כשאנחנו מגיעים למועדון או לבר אנחנו מזמינים ומשלמים כמה שזה יעלה לנו. למה? כי זאת שגרת הבילוי שלנו ומהרגלים קשה להפטר.

עצתי לכם היא להמשיך לבלות כל עוד מתאפשר לנו והכי חשוב ליהנות מזה. בסה"כ העולם שייך לאוהבים הצעירים (שוב, אני מתכוונת לנפש הצעירה כי גם מבוגרים אוהבים לבלות). ושיעלה כמה שיעלה אנחנו לא נפסיק לבלות וגם לשתות.

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה