מגישי משקאות או בכינויים המקצועי "ברמנים", הם החברים הטובים ביותר של הבליין. ברמנים הם בדיוק כמו ספר נשים, הם רואים הכול ושומעים יותר מידי. לברמן תפקיד חשוב ואולי אפילו עיקרי בכל מקום בעולם, אך בארץ ובירושלים בפרט, הם לא התפקיד המרכזי בהצגה. איזה מין טיפוס צריך להיות הברמן? האם המראה החיצוני יותר חשוב מהשירות? ולמה בארץ ברמנים מוערכים פחות? בואו נברר..

סצנת הברים הלכה ונדחקה עם השנים לאור כניסתם של מועדוני הלילה לתודעת הבליינים. פחות ופחות בליינים מגיעים לבר לילי בשביל לנקות את הראש, לשוחח עם חבר קרוב וללגום אלכוהול משובח. אם נחזור אחורה בזמן, נוכל להבחין כי כמעט בכל סרט הוליוודי, ואפילו מהספרות מתוארים הברים כמקום מפגש של גברים לבושים בחליפות, שהיו מגיעים היישר מהמשרד לנקות את הראש ולבלות יחדיו. לפעמים, הבר שימש כמקום מפלט להרבה טיפוסים שמצאו אוזן קשבת אצל הברמן. בזמן שהיה מגיש להם את המשקאות האלכוהוליים, היו שופכים בפניו את קורות חייהם ולרוב פשוט היו צריכים לשוחח עם מישהו.

הסצנה הכול כך מוכרת שאתם מדמיינים בראש, מורכבת מאדם שיכור, עצוב ומתוסכל שחליפתו מרושלת והברמן מנסה לזרוק לו טיפים על החיים בעודו מבריק את כוסות הוויסקי במגבת לבנה. בנוסף הברמן לבוש בחליפה מחויטת, בעל שפם ותסרוקת מעוצבת בחומר שיער ישן. הסצנה הזאת ממש לא עוד קטע מעבר בסרט מצליח, בעבר ברמן היה מקצוע! הרכבת המשקה והגשתו נחשבה לאומנות ובעיניי גם כיום. חיפשתי ב-Youtube סרטונים של ברמנים במועדונים בעולם (בזמן פעולה), ומצאתי כי דמותו של הברמן הישנה עודנה חיה. בכל בר או מועדון מצליחים בעולם ובעיקר באירופה, הברמנים מנחים את הערב. תעלולי הבקבוקים וערבוב הצבעים המהפנטים במשקה אותו אנחנו מזמינים מצריכים ידע קודם, ניסיון ובעיקר כישורי במה.

כיום ברמנים נתפסים אחרת ובארץ ניתן לראות זאת בבירור. אצל גברים פחות תרגישו בהבדל (חוץ מחליפות הערב המחויטות), אך אצל הברמניות המודרניות תוכלו וודאי להבחין בזאת. לבוש מינימאלי (מכנסיים קצרים, גופיה ונעל עקב לא נוחה) הוא שם המשחק. פלרטוטים תמיד היו ולעולם יישארו- טבע אנושי, אבל השירות פשוט לא פקטור (לפחות כך אני רואה את הדברים). אני לא מצליחה להיזכר בפעם האחרונה שברמן ישראלי, הגיש לי משקה קוקטייל אמיתי! כלומר, משקה המכיל את מרכיביו הידועים ולא שיקוי אלכוהולי מוזר שיגרום לכמה מאיברי הפנימיים לקרוס.

אני מבקשת להתייחס לברמן בלשון זכר משום שדמותו ההיסטורית של הברמן הייתה בעבר משויכת לגברים בלבד, אך ללא ספק שאני מעריכה ואפילו מעריצה את אותן הברמניות שעובדות קשה. נחזור לענייננו, ברמן בעיניי צריך להיות טיפוס מסוקס אבל לא גלדיאטור- המראה החיצוני מוסיף לשירות אך ממש לא תופס את מקומו. אני מוצאת את סצנת ניגוב הכוסות הרבה יותר סקסית מגופיה שחורה צמודה (אני בטוחה שלא מעט נשים יחלקו עליי וזה בסדר). קשב וריכוז הן תכונות חשובות מאוד שחייבות להימצא אצל ברמנים ואם נהיה ריאליים גם יכולת שמיעה טובה. בסופו של דבר אני מעוניינת בתוצר ולא באדם שהכין אותו- בארץ זה לא כל כך קשה, וודקה מעורבבת במשקה אנרגיה כזה או אחר. תקנו אותי אם אני טועה, אך וודקה מעורבבת במשקה אנרגיה כזה או אחר ממש לא מצריכה ריכוז, מחשבה ויצירתיות כמו למשל בקוקטייל עדין ומתקתק (גם מרטיני יבש על פניו נראה קליל להכנה, צריך לדעת להרכיב).

ההתעסקות במראה החיצוני מעל לשירות, חוסר ידע ובעיקר תפיסתם של הברמנים את עצמם, הם חלק מהגורמים שהביאו לחוסר הערכתם של הבליינים לעבודה הקשה והמאמץ הנדרש, של אותם אנשים שמנסים לגרום לנו ליהנות כל ערב מחדש. טיפ קטן לברמנים: אם תנסו להיכנס לדמות, תבינו כי אתם הרבה מעבר ל"מגישי משקאות"! אתם מנחים את ההצגה הטובה בעיר.

הנה לכם שני קטעים שונים של ברמנים בעת פעולה, במקומות שונים בעולם- תיהנו.

http://www.youtube.com/watch?v=RzRZ0x1ZjzE

http://www.youtube.com/watch?v=2diGFsJqVgk

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם, יפית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה