תמול שלשום המוסד הירושלמי הוותיק חוגג 21 שנה



תמול שלשום, מהמוסדות הוותיקים ביותר בירושלים יחגוג יום הולדת 21 ,זאת על אף הקשיים שעימם מתמודד, כעסק וותיק במרכז העיר בירושלים

מלחמות, בעיות חנייה, עבודות הבנייה של הרכבת הקלה, כל אלו הם רק חלק קטן מהאתגרים שעימם  נדרש להתמודד לאורך השנים, אך 'סיפורו' של תמול שלשום נמשך זה 21 שנה.

כמידי שנה, יחגגו בתמול שלשום 'יום הולדת נושאי' והפעם, סיפורו האלמותי של לואיס קרול- מסיבת התה  של אליס בארץ הפלאות.

בארוע יהיו: תפריט מסיבת תה חגיגי וטעים, הפעלות לילדים (משעה 17:00 עד 18:30), הרצאות קצרות , וקריאה מן הספר (בעיקר בעברית אך גם בשפות שונות, כולל שפת הסימנים). כמו כן נציג תערוכה של האמנית ליאורה וייז בנושא אליס.

הקהל מוזמן להשתתף, להקריא ולספר על יחסיו עם הספר, עם הסופר ועם הגיבורה

בין ההרצאות:

אורית שיוביץ', מורת דרך, תספר על אוקספורד של לואיס קרול. היותה אספנית פרטי אליס הביא אותה לבקר בעיירה הבריטית הקסומה שבה היה הסופר פרופסור למתמטיקה

ליאורה וייז תספר כיצד תרגמה את התוכן ההזוי, חסר ההיגיון והעשיר בדיאלוגים שנונים של "אליס בארץ הפלאות" למופע ויזואלי ללא דיבורים. הרצאתה עוסקת באחורי הקלעים של מופע הפרפורמנס "מסיבת התה של אליס", שבו היא פועלת תחת מצלמת וידאו, מציירת, מוחקת, תולשת, מניעה בובות נייר, מציגה דימויים בזמן חי על מסך ועוד.

מיכל קירזנר-אפלבוים בהרצאתה "בכל דבר יש מסר אם רק יודעים לגלות אותו". מה מלמד אותנו המסע של אליס בארץ הפלאות? ההרצאה מבוססת על סיפרה "לואיס קרול ואליס – מסע בארץ הפלאות" שיצא בהוצאת מפה.

דויד ארליך מייסד תמול שלשום מספר: " תמול שלשום הוא פלא ירושלמי. על אף האתגרים הרבים שעימם אנחנו נדרשים להתמודד, אנחנו ממשיכים מידי שנה לספק חוויה ירושלמית ותרבותית לרבים- חוויה שמשחקת עם העבר והעתיד , הספר והמחשב האתמול והמחר."

ביום שלישי 30.6.15  משעה 17:00 עד 22:00.

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה