אופק חדש לסייבר הישראלי



ההתמודדות הביטחונית מפני מתקפת סייבר על תשתיות מים וביוב קריטיות, עולה מדרגה: תאגיד המים של ניו יורק חתם על הסכם שת"פ עם תאגיד המים של ירושלים הגיחון, לעבודה משותפת מפני איומי הסייבר, לנוכח האיומים הגוברים

חברת הגיחון בניהולו של זהר ינון, חתמה בתערוכת  Watec Israel 2015 הנערכת מרכז הירידים בתל אביב, על הסכם שת"פ ייחודי עם תאגיד המים של ניו-יורק ה-NYC-DEP. ע"פ ההסכם שגובש בעזרתה של נילי שלו ממשלחת הסחר בצפון אמריקה, תוקם קבוצת עבודה משותפת לחברת הגיחון ולתאגיד המים של ניו יורק שמטרתה לזהות איומים וסיכונים עתידיים לתשתיות מים וביוב קריטיות. עוד נקבע בהסכם, כי החברות ישמשו כאתרי ניסוי לפיתוח טכנולוגיות ופתרונות.

יו"ר הגיחון, אבי בלשניקוב, אמר עם חתימת ההסכם, כי הוא גאה בהובלתה של חברת הגיחון את ההיערכות מפני מתקפות הסייבר, וכעת החברה מביאה כבוד לא רק לירושלים, אלא לישראל כולה.

זהר ינון, מנכ"ל החברה, מסר שההסכם מסייע בשדרוג והתאמה מתמשכת של תחום הסייבר המשתנה בתדירות גבוהה ביותר ויאפשר לרשות המים לקבוע את אמות המידה בתחום הסייבר בהתבסס על הפעילות של הגיחון.

עוד צוין, כי אגב ההסכם סולל הגיחון את הדרך עבור חברות סייבר ישראליות לשוק התשתיות האמריקאי שהינו הגדול והמתקדם בעולם. סטיב לוויץ, סגן יו"ר תאגיד המים מניו יורק, הביע סיפוק רב על חתימת ההסכם וציין כי השת"פ המתגבש משקף את ההכרח של רגולטורים וחברות תשתית להפנים את האיום ולהתאים את פעילותן להתפתחויות המגמות המדאיגות של תקיפות סייבר שהולכות ונעשות יותר ויותר מתוחכמות.

Watec Israel הינה אחת מתערוכות המים הבינלאומיות המובילות בעולם. התערוכה והכנס מביאים לישראל ראשי מדינות ומקבלי החלטות בדרגים הגבוהים ביותר ומהווים חלון ראווה לטכנולוגיה הישראלית והבינלאומית בתחום.

תמונות: דימה קרמינסקי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה