בועט במסגרת: כפיר מלול פותח פה על קטמון



החלוץ של קטמון בחמש השנים האחרונות עוזב את המועדון ורגע לפני מדבר על הכל. שרצקי, שינפלד והקומץ שחשד בו לאורך הדרך: מלול לא נשאר חייב ומסכם:" אם אספר הכל, קטמון תיסגר ולא פחות"

פלאש 90

כפיר מלול עוזב את הפועל קטמון ירושלים אחרי חמש עונות, ועם בטן מלאה. נקודת הפתיחה של הדברים היא אותו משחק מול ב"ש לפני שלוש שנים, שקטמון עוד הייתה מחוברת עם מבשרת בליגה א'. קטמון הפסידה וכפיר מלול וכמה מחבריו הואשמו שלא התאמצו ובמילים אחרות, שמכרו את המשחק.

שלוש שנים עברו מאז והצלקות עדיין שם. במשך השנים נחשף מלול לכל תגובות האוהדים, לחשדנות שלהם וכן, גם לספקות מצד ההנהלה ושתק. עכשיו, כשכבר ברור לו שבקטמון הוא לא ממשיך, יש לו הרבה מה לומר: בראיון ל"ירושלים נט" מדבר החלוץ על מה באמת קורה בקטמון, על אורי שרצקי, עומרי שינפלד ועל הצורה ("בושה וחרפה") בה נפרדה הקבוצה מליאור זדה.

"חשוב לי להבהיר, שקטמון הייתה בית עבורי. נהנתי שם יותר מאשר נהנתי בכל הקריירה שלי. ולמרות כל הטוב וההנאה, לפני שלוש עונות שעוד היינו חלק ממבשרת, הייתה טענה שבאחד המשחקים, מול ב"ש, אני ועוד כמה שחקנים לא התאמצנו, אמרו שמכרנו את המשחק. מאז ועד ליום האחרון שלי בקטמון התייחסו אליי בצורה חשדנית וזה הרס אותי מבפנים."

איך זה בא לידי ביטוי?

"בתגובות של אוהדים ,בפורום. זה אומנם הפסיק להשפיע עליי מזמן אבל מי שבאמת מכיר אותי ואוהב את קטמון לא יכול לחשוב שאני אעשה נזק לקבוצה. הייתי הכי מקצוען שיש. השנה פתאום הסיפור הזה עלה שוב בפורום ואף אחד בקטמון לא עשה דבר."

מה ציפית שיעשו?

"עומרי שינפלד (יו"ר ועד מנהל של הקבוצה) הוא מנהל הפורום. הוא יושב ומקבל את ההודעות. מתי שהוא רוצה הוא מאשר ומתי שבא לו וכשמדובר בתגובות נגד אורי והמערכת הוא כמובן מוחק. את התגובות עליי הוא היה משאיר ונהנה מהם. לפעמים בא לי להגיד לו: 'אני כפיר, אני אחראי לרגעים הכי שמחים שלך בתור אוהד כדורגל וזה באחריות. איך אתה מסוגל לראות את זה ולא לעשות כלום?'. רק אחרי שהתקשרתי ודרשתי לדעת מי האוהד שעומד מאחורי הדברים הוא הואיל בטובו למחוק את התגובה. הבנתי שדי, אני לא ממשיך יותר בקטמון ולא משנה מה יציעו לי."

יש לך תלונות לגבי ההתנהלות של אורי שרצקי. מה קרה איתו?

"עופר טסלפפה הגיע לקבוצה בידיעה שאני שחקן שלו, הוא רצה שאמשיך אבל הוא קיבל הוראה מלמעלה שאני לא ממשיך בקבוצה. ממי? מאורי כמובן. אז אני שואל, זאת קבוצת אוהדים שלא מתעסקת עם החלטות של המאמן ולא מתערבת? לאורי תמיד היה משהו נגדי למרות שכבשתי, שעשיתי כל מה שאני יכול. סיפקתי את הסחורה והוא לא יכול להגיד אחרת. השורה הסטטיסטית שלי מדברת בעד עצמה. הפועל קטמון היא לא קבוצת אוהדים, היא קבוצת אורי שרצקי."

למה אורי לא רוצה שתמשיך?

"אני לא יודע לענות על זה. חודשיים אחרי שהתחילה העונה, אורי בא לליאור ואמר לו שאני גם ככה לא משחק הרבה ואולי כדאי שישחררו אותי כי המשכורת שלי גבוהה. אגב, טסלפפה רצה אותי אז בלוד ולא רציתי ללכת. התאכזבתי מאוד מאורי ולא פעם או פעמיים, הרבה יותר. היחסים שלנו היו כביכול טובים וזה מה שאני שואל את עצמי, מה יש לו נגדי."

אורי מאוד לא מרוצה שהתראיינת.

"אני יודע את זה, ברור לי. הוא שלח לי לא מעט הודעות השבוע, אמר לי שהוא לא מבין אותי. אמרתי לו תקרא, תבין. הוא ניסה לגרום לי לשתוק, אמר לי 'חבל שזה מה שיזכרו ממך' אבל אני בטוח שזה לא מה שיזכרו ממני, כי אני חוזר ואומר שאלה היו השנים הכי יפות שלי ונתתי הכל לקטמון."

בקטמון אומרים שבליגה ב' רצית תוספת בשכר וקיבלת, אומרים שכיבדו אותך לאורך כל הדרך ומילאו את מרבית הבקשות שלך.

"לא נכון. שקל לא קיבלתי העלאה. כלום. התפנה רכב ונתנו לי אותו, אז מה? על זה לחגוג?שידברו על זה שנתנו לשחקנים לשלם על נסיעה לאילת. אורי התעצבן שלא עלינו ליגה אז הוא נקם בשחקנים דרך הכיס. התנהגו כאילו יש לנו משחק באריתראה. כולה אילת. תמיד ניגנו על זה שאין כסף והוצאנו כספים מכיסנו לא אחת. "

אז מה שרואים משם לא רואים מכאן?

"הקבוצה הזאת היא של אורי. זאת לא באמת קבוצת אוהדים. הכל הצגה שלו. הוא קובע הכל. קובע מי יחתום ומי ישוחרר. היה מכרז לתפקיד המנכ"ל אבל אף אחד לא העז להתמודד כי זה היה של מכרז שנתפר לאורי. הכל משחק. עומרי מבחינתי הוא לא פקטור. אני לא מתייחס אליו. ההערכה שלי לאורי לא הייתה נכונה. הייתי תמיד תחת זכוכית מגדלת ולמרות כל התרומה שלי בחדר ההלבשה יחד עם שי, לא העריכו אותי מספיק."

אתה חושב שהיית צריך להמשיך?

"ברור. כמו שאורי סגר עם שי ועמית עוד לפני שהמאמן הגיע, הוא היה צריך לסגור גם איתי. אני לא משווה את עצמי לשי, הוא עושה המון בשביל הקבוצה הבוגרת ולמען ביה"ס לכדורגל של הקבוצה. פעם שי אמר שקטמון זה מועדון שמחבק אותך במעשים ולא במילים וזה הדבר היחיד שאני חולק עליו."

 

"אם מירו בן שמעון קיבל עוד הזדמנות, אז גם לליאור הגיע"

בחג שבועות הודיעה קטמון על מינויו של עופר טסלפפה למאמן הקבוצה. את ליאור זדה זה בטח לא הפתיע, אבל את מלול, הפתיע מאוד. החלוץ היה מאותם השחקנים שהיו בטוחים שמן הראוי שהמאמן ימשיך לעונה רביעית במועדון ובזמן שאחרים לא ממהרים לחלוק את דעתם עם הציבור, מלול נחוש להשמיע את דעתו בעניין.

התפלאת שליאור לא נשאר.

"ברור. בושה וחרפה. אנשים לא יודעים כמה הוא היה משקיע במועדון ואיך הוא היה לומד ותמיד מחדש. הוא היה כל כך מחוייב לקטמון. שכחתם שהייתה העונה רק עולה אחת? שכחתם שרוב העונה היינו בצמרת? אם מירו בן שמעון קיבל עוד הזדמנות, גם לליאור הגיע. הייתה לנו קבוצה בריאה מאוד והוא אחראי לכך. אני יודע שבמהלך העונה הזאת הוא כבר חשב על עונה הבאה, איך לתקן. העזיבו אותו בצורה מכוערת, כאילו הוא לא תרם שום דבר למועדון הזה."

לא אהבת את הדרך בה הודיעו לו שהוא לא ממשיך.

"קרה מה שקרה, רצו מאמן אחר, נניח שזה בסדר. אבל למה להודיע בטלפון? עשו לו טובה, בשיחה של עשרים שניות הודיעו לו שמינו מאמן אחר. זאת לא צורה. אין כבוד לאף אחד שם. כל הסיפור סביב ה'עזיבה' שלו תמוה."

מה דעתך על המינוי של עופר טסלפפה?

"לא כל כך מעניין אותי. שיצליח, הוא בחור טוב. זה כדורגל ואי אפשר לדעת. זה יכול להידבק לו ומצד שני באוקטובר הוא עשוי למצוא את עצמו בבית."

אם באים אלייך ומבקשים ממך להישאר?

"לא נשאר גם במשכורת של 20,000 בחודש פלוס רכב ודלק ללא הגבלה. לא מוכן שיתנהגו אליי ככה, לא מוכן שיחשבו עליי משהו שהוא לא נכון."

מה הלאה? איפה תשחק בעונה הבאה?

"יש לי הצעות ממודיעין, באר יעקב ובית"ר כפ"ס. ההעדפה שלי היא מודיעין. משקיעים שם המון כסף וזאת גם העיר שלי אז אני אשמח להיות שם."

תגובות:

אורי שרצקי ביקש למסור: "חבל לי בשביל כפיר שבחר לסיים בצורה כל כך עלובה את 3 השנים הכי יפות שהיו ויהיו לו בקריירה. אני מקווה בשבילו שהוא ייזכר אצל כולם בזכות השלושער נגד שעריים, ולא כמי שהתבכיין בראיון הפרידה שלו על הדלק ששילם בדרך לאימונים."

"האמת, אני ממש מתבייש בשבילו על הטענות הקטנוניות שלו. אם הוא הרגיש כל כך מקופח ובלתי מוערך הוא יכול היה לעזוב את קטמון בכל רגע נתון. מעולם לא החזקנו אותו בכוח, לא רימינו אותו ולא שיקרנו לו, ואין לי שום כוונה להתנצל על העובדה שאני שומר על כספי האוהדים והספונסרים כעל בבת עיני, גם אם מדובר בסכום של 500 ש"ח. קטמון תמשיך להתנהל ולפעול באותה הדרך בה נהגה בשלוש השנים האחרונות, דרך שהפכה אותה לדוגמא, למופת ולמועדון כדורגל שכל שחקן בארץ רוצה ומשתוקק לשחק בו, ויעידו על כך עשרות שיחות הטלפון שאני מקבל בשבועות האחרונים."

"אני משער שכפיר כועס על כך שהחלטנו לסיים את ההתקשרות בינינו ולכן החליט להשמיץ אותי ואת קטמון, ולהתעלם מכל מה שקיבל מאיתנו בשנים האחרונות. אני מאחל לו שיחוש סיפוק והנאה בקבוצות הבאות שלו לפחות כמו בקטמון, וגם אם זה לא יקרה, שידע להיפרד מהן בצורה ראויה."

כפיר מלול הגיב לדבריו של שרצקי: "את ההחלטה לעזוב את קטמון קיבלתי הרבה לפני שאורי בכלל חשב על זה. עדיף לו להירגע כי אם אני באמת אתעצבן ואספר את כל האמת עליו אז קטמון תיסגר ולא פחות."

תגובתו של עומרי שינפלד: "אני לא אחראי על הפורום של הקבוצה ובוודאי שלא מסנן את תכניה. תפקידי מתרכז בגיוס כספים למועדון, בין השאר כדי לממן את המשכורת שכל כך מעסיקה את כפיר מלול. אכן התקשר אליי כפיר בנושא אוהד שכתב נגדו בפורום, ואיים עליי שאם לא אסגיר את שמו האמיתי של האוהד, ידאג ללכלך עליי בעיתונים ויגיש תביעת דיבה. חבל שכך בחר כפיר לסיים את תקופתו בהפועל קטמון ירושלים."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה