איטום גגות – המדריך לקראת החורף המגיע

$(function(){setImageBanner('0618e005-800e-4dcf-9f4c-21d9ff5f5fa3','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

איזה מזל שאיטום גג מחזיק הרבה זמן? מדובר על פרויקט לא פשוט ולא זול ואיך מוצאים בעל מקצוע ומה עכשיו סיפורי ״הגג שלך לא נקי״ תדבר עם השכן ההוא, זה הוצאה של כל הדיירים בבניין אבל ההוא מהקומת קרקע מסרב לשלם – סה״כ יש נזילה קטנה מהגג של הבניין, ומצד שני ככל שממתינים – ככה בדרך מחמירה הבעיה וגודלת. אז מה? במאמר זה אני רוצה לדבר אתכם איטום גגות. זה נכון שהמאמר נועד לקשר אל בעלי מקצוע אבל גם יש בו מידע ענייני. הכל על השולחן.. כולל מחירים!

FREEPIK

כן מחירים?! אספתי לכם מידע אמין מבעלי מקצוע על מחירים ולא מאחד ולא מעיר אחת אלא ממוצע או יותר נכון טווח מחירים מקובל בתעשיה בהתאם לסוג האיטום בו תבחרו בסוף. אצלנו כאן לוקחים אתכם ברצינות. אז.. רגע – נדבר על סוג האיטום (לא רק של גגות).

סוגי איטום נפוצים בנכס פרטי:

  • איטום גגות
  • איטום חדרי מקלחת
  • איטום מרפסות
  • איטום מרתפים

יש עוד כמובן שירותי איטום אבל מדובר בדקויות. אני רוצה שנשים כאן רשימה למרות שאנחנו מדברים על איטום גג במאמר זה. למה? כי ככה גוגל אוהב 😁. איטום מוצלח מתחיל עם בעל מקצוע מוצלח, אבל איך מוצאים אחד בין כל ה___? מתחמשים בידע מקצועי.

איטום גגות

זיפות גגות

זיפות גגות זה עוד עניין? בערך.. מדובר על השיטה הוותיקה ביותר שעוד קיימת בשוק אבל היא בהחלט לא המומלצת או הפופולרית. בשיטה מביאים זפת לטמפרטורה גבוהה והופכים אותה לנוזלית, לאחר מכן ניתן למרוח אותה על גג המבנה עליו פורשים גם רשת פיברגלס שנועדה לאחות ולעזור בהדבקה. בגלל שהיישום עצמו פשוט יחסית – ההכנות הן החלק החשוב (למען האמת בכל שיטה) וחשוב לנקות את הגג היטב, להרים כבלים ושאר גורמים מפריעים.

מדובר בשיטה קלה מאוד ליישום וזולה מאוד. היא זולה לפחות בחצי לעומת יריעות ביטומניות ופי 3 ממנה מתחיל המחיר של איטום גג בפוליאורתן שהוא החומר המועדף על אנשי האיטום שלמעשה מהללים אותו כדבר הבא.

אז למה זיפות גג לא כ״כ מומלץ? מדובר על שיטה שאינה אמינה, היא אולי יעילה כשכבת בסיס לפני הדבקת יריעות אך בפני עצמה היא חשופה מאוד לנזקים ואפילו שריטות שלא קשה לעשות בעזרת רגליים של דוד לדוגמה חושפות את הגג וזה אומר שאנחנו צריכים להקפיד לשמור הגג המזופת שלנו אחרת נופתע בגשם הבא. זמן האחריות גם הוא קצר ולרוב יעמוד על לא יותר מ5 שנות אחריות.

לאחר זיפות גג מומלץ לעשות סיוד גג אשר יעזור לשמור על הגג וגם יעזור לחסוך באנרגיה של קירור המבנה כולו.

מחירים

זיפות גגות  30-80 ש"ח למטר רבוע

* המחיר המוצג אינו כולל פירוק דודים או תיקוני בטון. מעל 100 מטר רבוע תהנו לרוב מהנחה

איטום גג עם יריעות ביטומניות

איטום גגות עם יריעות ביטומניות היא ללא ספק השיטה הפופולרית כיום לאיטום גגות. מרבית היריעות הביטומניות אשר נמכרות בישראל עומדות בתקן ישראלי – כאשר אתם מבקשים לאטום גג עם יריעות ביטומניות עושים זאת עם יריעות בעובי 5מ״מ ולא 4! (שימו לב). שלא ינסו למכור לכם משהו זול יותר, למעשה אם מישהו מנסה להגיד כי זה לא משנה – הוא לא בעל המקצוע בשבילכם. זה חשוב מאוד ליכולת ההדבקות של היריעות לגג וישפיע על אורך החיים של האיטום של הגג שלכם.

תהליך האיטום עם יריעות ביטומניות הוא כזה, ראשית מנקים את הגג בצורה יסודית, ומסירים שאריות של חומרים אחרים, ומתכננים כיצד לפרוס את היריעות בצורה המיטבית כדי לספק איטום גם סביב רגליים של דודי שמש, צינורות בולטים ושאר הפרעות אשר קיימות על הגג. לאחר מכן ובעזרת להביור פורסים את היריעות על הגג בזמן שמחממים אותם כל פעם רגע לפני ההדבקה אל הגג.

גם כאן, בדומה לזיפות גג – ההכנות חשובות מאוד וכדאי לנקות היטב את הגג, להרים כבלים ולוודא קיים שיפוע מתאים. בנוסף ושוב בדומה לזיפות גג – משתלם מאוד בסוף ההליך לבצע סיוד גג כדי לייעל את ניצול האנרגיה של המבנה וגם כדי להעניק ליריעות אורך חיים.

מחירים

יריעות ביטומניות 5 מ"מ 90-120 ש"ח למטר רבוע

* המחיר המוצג אינו כולל פירוק דודים או תיקוני בטון. מעל 100 מטר רבוע תהנו לרוב מהנחה של 5-10%

איטום גגות עם פוליאוריטן

על פי רבים בתחום, איטום גג בעזרת משחה פוליאורטנית היא הדבר הבא. מדובר על חומר עם יכולת הדבקות מעולה, גמישות מעולה ועל פי כל הסימנים עמידות גבוהה במיוחד אפילו במזג האוויר ההפכפך של ישראל בו הגג שלנו יכול להגיע גם לטמפורטורה של 90 מעלות בשיא הקיץ. ואולי הכי חשוב, בעלי מקצוע שמבינים דבר או שתיים מספרים שזה הדבר הכי טוב שקיים עכשיו ושהם מוכנים לתת אחריות לגג אשר עבר איטום עם פוליאורטן בקלות ולא חוששים שיקראו להם לתיקונים.

אל למה לא כולם אוטמים את הגג שלהם עם משחה פוליאורטנית? כנראה שזה בעיקר עניין של זמן. לא מדובר על שיטה ותיקה לאיטום גגות וגם לא על שיטה זולה. היא עולה כ30% יותר בממוצע לעומת יריעות ביטומניות, ובנוסף – יריעות קיימות כבר הרבה זמן יחסית בשוק והוכיחו את עצמן בצורה הכי פרקטית כלומר על אינספור גגות לאורך עשורים.

עוד יתרון הוא שאתם לא צריכים לבצע סיוד בתום העבודה.. החומר הוא לבן ויעזור גם לחסוך בהוצאה האנרגית של המבנה.

כמה זה עולה?

איטום במשחה פוליאוריטנית 100-160ש"ח למטר רבוע

* המחיר המוצג אינו כולל פירוק דודים או תיקוני בטון. מעל 100 מטר רבוע תהנו לרוב מהנחה של 5-10%

אתם צריכים בעל מקצוע מענטש!

הכותרת היא קצת התחכמות, אני פשוט רוצה להודות לצוות של אתר מענטש על העזרה בהכנת הכתבה והמחירים והגישה לבעלי מקצוע – אתם מענטש אחד אחד. הרבה זמן לא השתמשתי במילה הזאת אם בכלל אז אתכם הסליחה אבל אני צריך למצות אותה כמו שצריך. חוצמזה מזה, אין דבר כזה יותר מידי מעצנטש'ים.

אני מקווה ש.. אהבתם, מצאתם את זה שימושי, מצאתם מידע מקורי וגם נהנהתם לקרוא. תודה רבה לכם שבאתם לבקר – נתראה במדריך הבא.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה