איך להוזיל עלויות ביטוחי רכב

$(function(){setImageBanner('6f118eb0-4437-4bef-8b6e-31ccd2592ce0','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

ביטוח הרכב עשוי להכביד על התקציב המשפחתי, כאשר מדובר בהוצאה מחייבת מחד גיסא, אולם גם עשוי להגיע לאלפי שקלים בשנה מאידך גיסא. תכנון נכון, השוואת מחירים ובחירה בסוג הביטוח המתאים, עשויים להקל באופן משמעותי על עלויות הביטוח השנתי למשפחה.

pixabay

סוג ביטוח

אחזקת רכב מצריכה שני סוגי ביטוחים:

ביטוח לפגיעות גוף - הוא ביטוח החובה. ביטוח אשר קיימת חובה חוקית לרכוש, בעבור כל רכב מנועי בישראל. עלות הביטוח נקבעת על פי מספר פרמטרים, ביניהם נתוני הרכב ונתוני הנהג. ביטוח חובה נמכר במחיר כמעט וקבוע והגמישות של חברות הביטוח במכירתו היא יחסית נמוכה.

 

ביטוח לנזקי רכוש - ביטוחים לנזקי רכוש קיימים בשני אופנים:

  • ביטוח צד ג - ביטוח אשר מספק מענה והגנה לנזקי רכוש אשר נגרמו על ידי הרכב המבוטח לצד שלישי.
  • ביטוח מקיף - ביטוח המספק מענה לנזקים אשר נגרמו על ידי הרכב המבוטח ובאשמת הנוהג בו לגורם שלישי, לצד כיסוי בגין נזקי רכוש לרכב המבוטח עצמו. הכיסוי לרכב המבוטח יכלול פיצוי בגין גניבת הרכב.

 

בתכנון והתאמה של ביטוח הרכב יש לרכוש ביטוח חובה, כאשר אין חובה חוקית לרכוש ביטוח רכוש; אולם מרבית בעלי הרכבים לא ירצו ליטול סיכון מיותר, וירכשו לכל הפחות את ביטוח צד ג'. במקרים בהם הרכב המבוטח הוא יקר ערך, מוטב להשקיע מעט יותר בביטוח המקיף.

 

ברכבים זולים, ישנים וכאלה שבעליהם מניחים כי מוטב יהיה לספוג את אובדנם (או נזק כזה או אר הנגרם להם) - ביטוח צד ג' יהיה פתרון זול ומותאם יותר.

 

הוזלת הביטוח על בסיס שימוש נמוך

במשפחות רבות נוהגים להחזיק ברכב שני, הנועד לצורכי נוחות ונסיעות קצרות ומקומיות, כאשר את עיקר הנסיעות הארוכות: הטיולים, הביקורים המשפחתיים והנסיעות היום יומיות למקום העבודה, מבצעים ברכב אחר, פרטי או רכב עבודה. במקרים כאלה כדאי לשקול ביטוח מקיף ומוזל במיוחד המתבסס על כמות השימוש ברכב ומחירו נמוך באופן משמעותי.

 

עבר ביטוחי

העבר הביטוחי של בעל הרכב ו/או הנהג העיקרי בו, הוא בעל השפעה מכרעת על עלות הביטוח. נהג אשר לא ביצע תביעות כנגד חברות הביטוח למשך שלוש שנים ויותר - יזכה להנחה משמעותית בביטוח ביחס לנהג בעל עבר של תאונות ותביעות.

 

פרמטר זה מצריך תכנון והתייחסות עוד בטרם ההגעה לשלב רכישת הביטוח, ומיועד לעודד נהגים לנסיעה זהירה ובטוחה. כמו כן במקרה והרכב מבוטח בביטוח מקיף וחלה תאונה קלה, שריטה או נזק בעל ערך נמוך, במקרים רבים מומלץ להימנע מתביעת ביטוח ולבצע את התיקון באופן עצמאי, במטרה לשמר עבר ביטוחי נקי מתביעות.

 

כאשר הרכב בבעלות שני בני זוג במשפחה, מוטב לרשום אותו ולרכוש את הביטוח על שם הנהג הוותיק והזהיר יותר מבין השניים.

 

התאמת כיסויים

חלק מתוכניות הביטוח לרכב נמכרות כמוצר כוללני ולא גמיש, בעוד שחלק אחר ממוצרי הביטוח בנויים באופן שמתחשב בצרכי הלקוח. הפחתת כיסויים בהתאם לצורך ולסיכון נמוך עשויה אף היא להוזיל את עלות הביטוח.

 

לדוגמא: רכישת ביטוח מקיף ללא רכיב כיסוי בגין גניבת רכב, אשר התאים למבוטח אשר מרבית הזמן רכבו שוהה בחניון סגור ומאובטח, וכן מדובר ברכב בעל פוטנציאל גניבה נמוך יותר.

 

כיסוי נוסף שניתן לרכוש או לוותר עליו לעתים יהיה קבלת רכב חלופי בעת תאונה. במקרים רבים מדובר בכיסוי חשוב ונחוץ, אולם משפחה המחזיקה בשני רכבים ויכולה לוותר על אחד למספר ימים, תוכל ליהנות מעלות ביטוח מעט נוחה יותר בוויתור עליו.

 

צרכנות נבונה

ברכישת ביטוח רכב, בדומה לתחומי צרכנות רבים, מומלץ לבצע השוואת מחירים ושירותים, להתמקח ולבצע התאמה מלאה לצורך, במחיר המשתלם ביותר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה