איך תרצו להתנדב בשנה הקרובה?

$(function(){setImageBanner('b6d55843-f566-434c-9c50-28ed4a72be54','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

לעומת הקולנוע או הספרות, שם הגיבורים הם בדיוניים לרוב גדולים מהחיים, הפעם אנו רוצים לדבר על גיבורים אמיתיים. והגיבורים האמיתיים הם לא כל יכולים, אלא אנשים שהחליטו לתת מעצמם ולתרום לאחרים. כן, זוהי גבורה אמיתית והמתנדבים הם אלה שעושים שינוי עצום ברמת הפרט וגם משפיעים לטובה על החברה כולה. אם אתם רוצים להיות חלק מקבוצה נבחרת של מתנדבים בעלי ערכים, אלה כמה דרכים שבהן תוכלו להתנדב ולעזור.

FREEPIK

התנדבות בבתי חולים

בכל הארץ ישנם ארגונים ומוסדות שזקוקים למתנדבים. לפעמים, הארגונים הללו נמצאים ממש קרוב אלינו. לדוגמא, אם אתם ירושלמים, תוכלו להחליט שבשנה הקרובה תעזרו לחולים מבני העיר. אפשר להצטרף למסלולי התנדבות בבתי חולים בירושלים . המסלולים הללו מגוונים, והם יכולים לכלול למשל סיוע למשפחות של חולים. כאשר הורים של ילדים חולים, למשל, רוצים ללכת הביתה להתרענן ולנוח, תוכלו להישאר לצד הילד החולה לזמן מה. מתנדבים יכולים לסייע בבתי חולים בהשגחה על מטופלים, סיוע בהאכלת חולים או עידוד רוחם של המאושפזים. אם רוצים לעזור בבתי חולים אך באופן אחר, אפשר להתנדב בקפיטריות שמופעלות על ידי מתנדבים. ויש עוד דרכים אחרות להתנדב ולסייע לאנשים שחלו (למשל הסעת מטופלים לבתי חולים).

התנדבות ומתן סיוע לרעבים

זו עובדה עצובה, שבישראל יש אוכלוסייה לא קטנה של אנשים ללא ביטחון תזונתי. אלה יכולים להיות קשישים ללא פנסיה מסודרת, אלה יכולים להיות ילדים ממשפחות מעוטות אמצעים, דרי רחוב ואחרים. התנדבות ומתן עזרה לזולת יכולה להיות בדיוק בנישה הזאת. לא חסרות אפשרויות, למשל התנדבות בחלוקת סלי מזון. המתנדבים מביאים מצרכי מזון בחגים או בתקופות אחרות, לרשימה של נזקקים. מתנדבים יכולים לסייע בהפעלת מטבחים ובתי תמחוי שאליהם מגיעים הנזקקים לאכול ארוחה חמה. ישנן עמותות אשר דואגות להכנה של סנדוויצ'ים לילדים שידם לא משגת לכריך מזין לבית הספר.

התנדבות עם קשישים

לצד בני גיל הזהב שיש להם משפחות וידידים, ישנם אחרים שפחות שפר עליהם מזלם. כך למשל קשישים עריריים, חלקם עניים וחולים אך לא כולם. מדובר באנשים שלרוב יושבים לבד בבית, ללא ידידים, ללא משפחה קרובה. זו הרגשה מאוד קשה. בסיוע עמותות או שירותי רווחה, ניתן להשתלב בנישה החשובה הזאת של סיוע לקשישים . הסיוע יכול להתבטא בצורות שונות. לדוגמא, סיוע בתחזוקת הבית או עריכת קניות. סיוע בסידורים שונים כגון מול מוסדות, ביטוח לאומי. אך לעיתים כל מה שדרש זה בעיקר נוכחות ואוזן קשבת. מישהו או מישהי שיגיעו בקביעות ומעת לעת, לביתו של הקשיש או לביתה של הקשישה. לשמוע, להקשיב, לשוחח. להפיג את הבדידות זו מצווה גדולה.

התנדבות בנושא מניעת תאונות דרכים

אפשר להתייחס אל תאונות הדרכים כמו מכת גורל או גזירה. אבל למעשה, לא כך הדבר. הרבה תאונות והרבה נפגעים היו יכולים להימנע. מתנדבים בתחום הזה יכולים להגיע לבתי הספר, ולקיים הרצאות בנושא זהירות בדרכים. פעילות יכולה להתבצע בקרב אוכלוסיות שונות, כגון אנשים שצברו נקודות רבות בשל נהיגה לא זהירה.

התנדבות במסגרות של מכורים

נושא שלא מרבים לדבר בו, הוא אנשים שמכורים לחומרים שונים. לפעמים זה אלכוהול, לפעמים זה סמים או הימורים או דברים אחרים. תהליך הגמילה הוא מבורך, אך גם מאתגר ולא פשוט. עמותות ומוסדות שמסייעים לנגמלים, זקוקים למתנדבים. חשוב לציין כי חלק מהמתנדבים היו בעצמם מכורים בעבר או שהם בני משפחה של מכורים כיום או בעבר. מסגרת תומכת יכולה לסייע לאנשים לצאת לחופשי ולחיים חדשים. לכולם מגיעה יד מושטת, להתחלה חדשה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה