כל מה שחשוב לדעת על רשת להרחקת יונים

$(function(){setImageBanner('7e7e7229-1f33-4110-bb40-2d7c0297f775','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

הרחקת יונים היא משימה לא פשוטה. ליונים יש אינטליגנציה גבוהה ולכן למשל הן יודעות לזהות דחלילים ולא להתרגש מהם. בנוסף, יונים זקוקות למקום שיוכלו לעמוד בו לפרק זמן כזה או אחר כדי לאגור כוחות, ולכן הן מגיעות בין השאר גם לבנייני המגורים שלנו ולמבנים אחרים שבהם נמצאים בני אדם. כשלוקחים בחשבון גם את הצורך במיקום מתאים לקן, ברור לחלוטין מדוע המאבק נגד היונים – מבלי לפגוע בהן, כמובן – הוא אתגר מורכב. בחלק גדול מהמקרים הפתרון הנכון הוא רשת, ולכן כדאי לדעת איך בוחרים רשת להרחקת יונים ואיך מתקינים אותה.

pixabay

הסוגים השונים של רשתות להרחקת יונים

כמו כמעט כל מוצר בימינו, גם רשת להרחקת יונים מוצעת במגוון רחב של דגמים ואפשרויות. בפרט ישנה חלוקה של הרשתות לפי סוג החומר שממנו הן מיוצרות:

* רשת ניילון להרחקת יונים – סוג נפוץ במיוחד שמתאפיין בעמידות טובה. רשתות ניילון הן שקופות ולכן מתאימות מאוד למקרים שבהם ישנו רצון לשמור על אסתטיות, כלומר לאפשר גם לצפות בנוף שנשקף מהמפתח שאותו חוסמים בפני היונים. רשת ניילון נגד יונים נקראת גם רשת מונופיל.

* רשת פוליאתילן – רשת עמידה נוספת שמהווה פתרון ארוך טווח יעיל. במיוחד היא מתאימה למפתחים גדולים דוגמת מסתור כביסה.

* רשת פלסטיק – הפתרון הזול ביותר אבל גם זה שנחשב להכי פחות עמיד, כך שתוך מספר לא רב של שנים תצטרכו להחליף את הרשת.

* רשת מתכת – הייחודיות של רשתות מתכת להרחקת יונים הוא העמידות שלהן בפני טמפרטורות גבוהות. לכן ניתן למצוא אותן למשל במפעלים שבהם שורר לעיתים חום רב.

מאפיינים חשובים נוספים של רשת להרחקת יונים

שיקול נוסף בבחירת רשת להרחקת יונים הוא גודל החורים. חורים קטנים, כלומר רשת צפופה, עלולים לחסום את זרימת האוויר למרחב שרוצים להגן עליו מפני היונים. חורים גדולים מדי עלולים לאפשר חדירת בעלי כנף זעירים. הגודל המקובל הוא 50 על 50 מ"מ, אבל אם באזור שלכם יש גם מיינות, סנוניות, ציפורי דרור או בעלי כנף קטנים אחרים, כדאי להתקין רשת שהחורים שלה בגודל 30 על 30 מ"מ או אפילו 20 על 20.

גם לעובי של הרשת יש חשיבות. רשת שהעובי שלה פחות מ-0.7 מ"מ עלולה להיות לא יציבה מספיק וציפור שתתנגש בה בעוצמה עלולה לחדור דרכה, או חמור מכך, להיתקע בתוכה ולחייב אתכם למצוא פתרון.

עיגון מקצועי

הדגש האחרון לגבי רשת להרחקת יונים הוא הצורך לעגן אותה באופן מקצועי לקיר. בחלק גדול מהמקרים ההתקנה היא בגובה, ולכן נדרשת תשומת לב רבה גם להיבט הבטיחותי. הדרך הטובה ביותר להימנע מסיכונים מיותרים וגם לוודא שהרשת תספק את ההגנה מפני חדירת יונים לטווח ארוך באמת היא להיעזר באיש מקצוע שזוהי המומחיות שלו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה