כתרים לשיניים – סוגי כתרים וחשיבות בחירת רופא השיניים

$(function(){setImageBanner('e4a33c31-8cdf-485f-908c-8ff7852ddb9f','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

כתרים לשיניים מהווים כיום פתרון נפוץ ואיכותי ביותר בעולם רפואת השיניים, אחת הדרכים הטובות והמוצלחות ביותר לשחזר שן חסרה או חלק משן שאבד. במידה ואתם או אדם הקרוב אליכם זקוקים לפתרון מסוג זה, כדאי להכיר כי קיימים סוגים שונים של כתרים לשיניים וכי קיימת חשיבות עצומה גם לבחירת רופא השיניים שיבצע עבורכם את הטיפול.

freepik

מהם סוגי הכתרים לשיניים העיקריים הנמצאים כיום בשימוש אותם כדאי להכיר? מדוע נודעת חשיבות רבה ביותר לבחירה מושכלת של רופא שיניים המתמחה ספציפית בכתרים ושיקום הפה?

 

סוגי כתרים לשיניים

קיימים כמה סוגים שונים של כתרים לשיניים הנמצאים בשימוש בעולם, אך כיום חשוב במיוחד להכיר שני סוגים עיקריים –

הראשון הוא כתר חרסינה. זהו אחד מסוגי הכתרים הנפוצים ביותר מזה עשרות שנים, כאשר הכתר עצמו עשוי חרסינה מכיוון שזהו חומר בעל תכונות המתאימות במיוחד לשתל הנמצא תמיד בפה שלנו, ובא כל הזמן במגע עם רוק, מזון, נוזלים וכיוצ"ב. כתר חרסינה הוא חזק, עמיד, אמין וידידותי לגוף, אך במקרים מסוימים אינו בהכרח הפתרון הטוב ביותר. למשל, מכיוון שפעמים רבות כאשר מדובר בכתר חרסינה נוצר פס בחיבור בין הכתר לחניכיים בצבע שונה מצבע הכתר, הוא עלול להיות בולט לעין.

לכן, נכנס לשימוש נרחב בשנים האחרונות כתר זירקוניה. זהו כתר העשוי ממתכת בהירה בשם "זירקוניום", אשר מתאפיינת בתכונות ההופכות אותה למועמדת אידיאלית עבור כתרים לשיניים. לכתר זירקוניה ההתאמה הביולוגית הטובה ביותר לגוף שלנו, והמראה שלו הוא הטבעי והאסתטי ביותר. לכן משתמשים בכתרי זירקוניה במיוחד עבור שיניים קדמיות, הנמצאות במקום יחסית גלוי לעין ולמעשה במרכז החיוך שלנו...

כתרי זירקוניה נכנסו כאמור לשימוש נרחב בעולם רפואת השיניים בשנים האחרונות, אך גם בתוך קטגוריה זו קיימות התפתחויות בלתי פוסקות. למשל, כיום ניתן למצוא גם כתרי E-max בתוך קטגוריית כתרי הזירקוניה. אלו הם כתרים בעלי רמת שקיפות גבוהה יחסית המאפשרים לצבעה הטבעי של השן המקורית להשתקף מבעדם, ולכן משמשים בפרט עבור השיניים הקדמיות.

 

חשיבות עצומה לבחירת מומחה לשיקום הפה וכתרים לשיניים

אפילו יותר מאשר בתחומים אחרים בעולם רפואת השיניים, בכל הנוגע לכתרים, שתלים ושיקום הפה, הבחירה באיש המקצוע שיבצע עבורנו את העבודה היא חשובה מאין כמוה. רופא שיניים המתמחה בשיקום הפה ובכתרים לשיניים אמור להיות בעל מקצוע מנוסה הנמצא עם האצבע על הדופק, יודע בדיוק כיצד להתאים את הכתר הנכון ביותר עבור כל מקרה ומקרה וגם מעודכן בהתפתחויות האחרונות בתחום. כאמור, עולם רפואת השיניים, וספציפית התחום של כתרים ושתלים, הולך ומתפתח כל הזמן ומציע חלופות איכותיות וטובות יותר ויותר. מומחה לתחום יידע מהם הכתרים המתקדמים והמתאימים ביותר עבור המטופל/ת הנמצאים מולו, וגם יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר כך שהכתר יתאים, יהיה יציב ויחזיק מעמד למשך שנים ארוכות קדימה. בחירה שעדיף שלא להקל בה ראש...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה