לכתוב ברכה מרגשת שנכנסת ללב
21.07.21 / 11:32
לפעמים נדמה שעולם הדיגיטל וההודעות בטלפונים דחק הצידה את המילים שנאמרות בין אנשים. לא רק השיחות היומיומיות נעשו פחות אינטנסיביות אלא סף ההקשבה של אנשים לדיבורים מילוליים ירד מאד ואנשים יעדיפו לשלוח הודעה או להקליט ולא לדבר בטלפון או פנים מול פנים. דבר זה משפיע מאד על הנושא של ברכות, איחולים ונאומים.

גם מי שמקשיב לנאום או לברכה שמוקראת לא בטוח שבאמת שם לב לעומק הדברים, לפנייה לאדם מסוים או להפגנת רגשות ומחשבות. על מנת למשוך את תשומת הלב של המאזינים צריך לבחור את המילים הנכונות ולבנות את הברכה כך שאנשים ירצו להקשיב ולקלוט את המסר. אתר האינטרנט עדן ברכות מסייע בדיוק בכך למי שמתקשה למצוא את המילים המתאימות ובעזרת המידע שיש באתר אפשר להרכיב נאום מותאם אישית לכל אירוע או סיטואציה.
איך כותבים ברכה מרגשת?
מה שהרבה מאד אנשים כיום לא מבינים ולא מעריכים נכונה הוא העובדה שלמילים יש כוח ויש להן את היכולת והאפשרות לחדור פנימה אל תוך נפשו של אדם. אפשר וכדאי לשלב בין הדברים גם משפטי מנהיגות והעצמה, סיפור אישי קצר שקולע למטרה ויש בו כדי להשאיר חותם במאזינים וחשוב לא פחות שהנאום לא יהיה ארוך מדי, בעיקר אם יש סדרה של כמה נאומים או ברכות האחד אחרי השני. מה שפחות ניתן לו דגש ותשומת לב הוא מחשבה על המאזינים. שאלות כמו – מה הם רוצים לשמוע? מה הם מצפים לשמוע? האם יש מידע כלשהו שחשוב להם לקחת איתם אחרי הברכה? אלה שאלות שצריך לבצע על פיהן אפיון מקדים וכך לקלוע בדיוק לרגשות והמחשבות של הקבל, גם אם מדובר בברכה קצרה שאמורים לומר. מעבר למילים שמקריאים מהדף יש חשיבות לטון הדיבור ולאפקטים שמתקבלים בקול. חשוב לדבר אל הקהל, להרים מדי פעם את העיניים כדי ליצור קשר ישיר, לא לחשוש מהבעת רגשות או רעידות בקול תוך כדי דיבור ואפשר גם לשתף סיפור או סיטואציה אישיים שהקהל יכיר ויזדהה איתם.
שימוש נכון באתרי ברכות
אתר אינטרנט עם מגוון רחב של ברכות יכול לסייע רבות בבניית ברכה אמיתי ומרגשת שאפשר לבצע בה שינויים או התאמות לכל מעמד או סיטואציה. כל קבוצת מאזינים יכולה לחוש התרגשות והזדהות וכל אחד שיושב בקהל יכול להרגיש שהדובר מתייחס אליו, מדבר אליו ופונה אליו באופן אישי וממוקד. כך הברכה מותירה חותם, מביאה את המאזינים לכדי הרהורים אישיים והם מסיימים את האירוע מלאי מחשבות ורצון לבצע פעולות כאלה ואחרות שקשורות גם בהם עצמם וגם בנושא שעליו דובר ועליו בירכו. גם אנשים רמי מעלה בתפקידים בכירים עושים שימוש באתרים כאלה ומצליחים לרגש ולהניע את הקהל שלהם.