פרגולות אלומיניום – יתרונות ואפשרויות

$(function(){setImageBanner('e5a39b2f-e593-4bd2-96c7-614f516fea81','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

פרגולות הן פתרון ההצללה הנפוץ והמקובל ביותר בארץ, ובשנים האחרונות מתרחשים שינויים משמעותיים בתחום זה. בפרט, ביותר ויותר מקרים ומקומות מחליפות כיום את פרגולות העץ הישנות והמוכרות פרגולות אלומיניום. תהליך זה אינו מקרי כמובן - מדובר במעבר מתבקש ומשתלם ממספר בחינות, בעיקר מפאת תכונותיהם של חומרי הגלם השונים והתאמתם לשמש כפתרונות הצללה. מהם היתרונות של פרגולות אלומיניום על פני כאלו העשויות חומרי גלם אחרים, ואילו אפשרויות שונות ומעניינות ניתן למצוא כיום בתחום זה?

 סקיירופ

יתרונותיה של פרגולת אלומיניום לעומת פתרונות הצללה אחרים

מרבית היתרונות של פרגולות אלומיניום בהשוואה לפתרונות הצללה אחרים, בפרט פרגולות מעץ, נובעים כאמור מהתכונות הבסיסיות של חומר הגלם. בפשטות – אלומיניום הוא חומר גלם המתאים הרבה יותר לשמש כפתרון הצללה מאשר עץ, או חומרי גלם שונים אחרים בהם נעשה לעיתים שימוש.

מדוע? ובכן, אלומיניום היא מתכת חזקה וקלת משקל יחסית, אשר אינה מגיבה לפגעי מזג אוויר וסביבה שונים. היא אינה מחלידה כתוצאה מחשיפה למים ולחות, אינה נשחקת או דוהה כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת השמש הישירה, אינה מתכווצת או מתנפחת ושומרת על הצורה והמראה באופן כמעט מושלם לאורך שנים.

יתרונות אלו משמעותיים ביותר כאשר מדובר בפתרונות הצללה, ובאים לכדי ביטוי גם בפן הכלכלי – במקרה של פרגולות אלומיניום אין כל צורך בתחזוקה שנתית שוטפת, בשיוף וצביעה מחדש, תיקון של עיוותים ושבבים שבולטים החוצה וכו'. כל אלו הן בעיות המאפיינות פרגולות עץ, ועולות לא מעט כסף, זמן ומאמץ.

 

פרגולה חשמלית, פרגולה צפה ועוד – אפשרויות מתקדמות של פרגולות אלומיניום

מלבד לפרגולות "רגילות" ופשוטות העשויות אלומיניום (וניתן לבנות פרגולות מאלומיניום בטווח רחב ביותר של גדלים וצורות), ניתן למצוא כמה סוגים מיוחדים ומעניינים במיוחד של פרגולות אלו כיום בישראל.

דוגמה טובה לכך היא פרגולת אלומיניום חשמלית – זוהי פרגולת אלומיניום המצוידת במנוע חשמלי קטן אשר מאפשר פתיחה וסגירה של השלבים העליונים של הפרגולה. כך ניתן להתאים את זווית הפתיחה לזווית ממנה מגיעה השמש בכל שעה של היום ובכל עונה בשנה, ולהבטיח הצללה אופטימאלית ויעילה ביותר. כמו כן, ניתן לפתוח את השלבים לחלוטין (תשעים מעלות) וכך לנקות ולשטוף אותם ביתר קלות. אפשרות זו אינה קיימת במרבית הפרגולות, ורק כשמנסים מגלים עד כמה זה יכול להיות נוח ויעיל...

אפשרות נוספת שמעניין להכיר היא של פרגולה צפה – הכוונה היא לפרגולת אלומיניום אשר אינה עומדת על עמודים, כמו בדרך כלל, אלא מעוגנת אל הקיר של הבית באמצעות תומכים עליונים. כך, מלמטה הפרגולה נראית כאילו היא צפה או מרחפת באוויר, והמראה המתקבל הוא אסתטי ואלגנטי במיוחד. ניתן למצוא פרגולות צפות ברבים מהבתים החדשים שבונים כיום, בפרט בבתים בעלי עיצוב יוקרתי ואקסקלוסיבי יותר.

 

לסיכום, פרגולות אלומיניום מסתמנות כדור הבא והמבוקש ביותר של פרגולות ופתרונות הצללה לבית, ולא בכדי. המאפיינים, היתרונות והאפשרויות השונות בענף זה מעניקות לו את הפופולאריות שלו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה