"מי האיש מבעד לזכוכית?" -קק"ל מציגה תערוכת ארכיון לרגל 120 שנה להיווסדה במרכז ירושלים



הן צולמו על גבי זכוכית קטנה לפני קום המדינה וכעת הן זוכות להיות מוצגות בתיבות אור ענקיות במרכז העיר ירושלים : בואו להתרשם באוויר הפתוח מתערוכת ארכיון ייחודית בשם "מבעד לזכוכית"

 

לרגל חגיגות ה- 120 שנה להקמתה של קרן קימת לישראל  ולרגל 100 שנות קיומו של ארכיון הצילומים הנדיר של קק"ל, הוקמה תערוכת צילום ייחודית בשם " מבעד לזכוכית" במרכז העיר ירושלים הכוללת 10 תמונות. בתערוכה מוצגים תצלומים ענקיים אשר צולמו במקור על גבי לוחיות זכוכית (ה-"פילמים" של פעם) על ידי צלמי קק"ל באותה העת. התמונות הנוסטלגיות צולמו בארץ בשנות ה-20-50 ומשקפות את העוסקים והעוסקות במלאכת הקמת החלום הציוני – נוטעי יער בן שמן הצעיר, מקימי יישובי חומה ומגדל, הנשים השותפות לבניין הארץ, הדייגים, הרועים ועוד..

אסף כהן, ארכיון הצילומים של קק"ל

קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב להגיע להתרשם ואולי אף לזהות את האנשים שבתמונה בכדי להזמינם להצטלם בתמונת "אז והיום" ואף לקבל את התמונה המקורית מתנה.

גיתי סילבר, ארכיון הצילומים של קק"ל

אפרת סיני, מנהלת ארכיון הצילומים של קקל: " אנחנו מזמינם אתכם להנות מתערוכה מרגשת באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים ללא עלות, 24 שעות ביממה. הקונספט של התערוכה הוא Glass on Glass – צילומים שצולמו במקור על גבי זכוכית מוצגות בתוך תיבות אור מזכוכית. מדי ערב נדלק האור בתיבות ומעניק לתמונות מראה מרהיב . אני ממליצה להגיע לעת ערב, כאשר נדלק האור בתיבות ומבליט את יופיין."

 צילום: אברהם מלבסקי

התערוכה תוצג עד תאריך: 18.12.20 ברחבת בניין כלל שבמרכז העיר ירושלים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה