הפנים של מוסיקה ווקאלית – פנטסיה כולרית



בראשית נובמבר (בין התאריכים 3-1) יתארחו בימק"א בירושלים מיטב המקהלות והאנסמבלים הישראליים במסגרת הפנינג של מוסיקה ווקאלית - "פנטסיה כורלית". היועץ המוסיקלי הוא המנצח סטנלי ספרבר

האירועים השונים במסגרת "פנטסיה כורלית" עושים שימוש באלמנטים האדריכליים של בנין ימק"א, על חלליו היחודים, המאפשרים אירועי פנים וחוץ  וכן שימוש בצלילי הפעמונים כלווי לשירת המקהלה. כלאלה ייצרו חוויה ווקאלית מגוונת.

ישתתפו בפסטיבל: אנסמבל סולני תל אביב, זמרי קולגיום, תזמורת הבארוק ירושלים, אנסמבל בארוקדה, המקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש ברתיני, האנסמבל הקולי החדש, המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה, מקהלת מגידו, רביעיית תלמוס ורבים אחרים.

קונצרט הפתיחה החגיגי יארח את אנסמבל סולני תל אביב וזמרי קולגיום בניצוחו של ברק טל, בתכנית מיצירותיהם של מנדלסון, מוצרט, היידן ויחזקאל בראון.

בין הקונצרטים הנוספים במהלך שלושת ימי ההפנינג: Tears in Heaven - בהשתתפות המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה בירושלים בניצוחו של סטנלי ספרבר, עם חגיגת ספיריטואלס, שירי הקינג סינגרס והחיפושיות.

"אהבה, תשוקה וגעגועים" - בהשתתפות זמרי האנסמבל הקולי הישראלי (החדש) בחגיגת א-קפלה מהרנסנס ועד נעמי שמר.

"פסגות של בארוק" - אנסמבל בארוקדה והמקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש גארי ברתיני יבצעו מיצירות באך, ויואלדי ופרסל בניצוחו של רונן בורשבסקי.

"סטאבט מאטר" – ויואלדי ופרגולזי עם תזמורת הבארוק ירושלים בניצוחו של דוד שמר.

"שירים אל תוך הלילה" - שירי קברט ומחזות זמר על כוס יין אל תוך הלילה בניהולו המוסיקלי של יובל כהן.

קונצרט הנעילה החגיגי, סטנלי ספרבר ינצח על מספר יצירות, ביניהן, מיסה ד-גלוריה של פוצ'יני ומוטט ל-40 קולות מאת טאליס, בהשתתפות למעלה מ-300 זמרים, ביניהם זמרי המקהלה הקאמרית של האקדמיה בירושלים, מקהלת מגידו והרכבים ווקאליים שיקחו חלק במהלך ההפנינג.

במסגרת ההפנינג יתקיימו בשבת, ה-3 בנובמבר, סיורים מודרכים במושבה הגרמנית, טלביה והעיר העתיקה שבמהלכם ישולבו קונצרטים קצרים בכנסיית המשיח, הכנסייה הסקוטית ומערת צדקיהו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה