כששוק מחנה יהודה מגיע למוזיאון ישראל

במלאות שנתיים להתחדשות מוזיאון ישראל ועל פי מיטב המסורת של אירועי אגודת הידידים של מוזיאון ישראל, ביום שני, ה-19 לנובמבר, החל מהשעה 18:00 יתקיים אירוע "ארטישוק", ערב חגיגי ומיוחד של אגודת ידידי מוזיאון ישראל בירושלים. בערב צפויים להשתתף למעלה מ-500 חברי אגודת הידידים ואורחים נוספים. ההכנסות קודש לקידום פעולות חינוך במוזיאון ישראל לנוער ולמבוגרים.

במסגרת "ארטישוק", האירוע השנתי של אגודת הידידים של המוזיאון, יתקיימו מפגשים וסיורים מודרכים בהשתתפות אוצרים, אמנים ואישים מובילים מהמשק, מהתרבות וההוויה הישראלית באולמות המוזיאון.הסיורים יחשפו בפני הקהל את נקודת המבט האישית של כל אחד מהאישים המכובדים, את הגלריות שמרגשות אותם ואת המוצגים המרתקים ביותר.

בין האישים עימם יהיה ניתן לסייר ברחבי המוזיאון :נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, דן פרופר, שגריר בריטניה – מתיו גולד, יהודית סספורטס, יונה אליאן, פרופסור אניטה שפירא, רבקה סאקר, עילית אזולאי, רני רהב, אגי משעול, שלום שפילמן, עדינה בר-שלום, יגאל צלמונה,  דנה וייס, ומנהל המוזיאון – מר ג'יימס שניידר.  

באירוע יתקיים לראשונה דיאלוג קולינרי ירושלמי, במסגרתו יוקם מזנון – שוק ייחודי אשר יפגיש את ידידי המוזיאון עם מגוון של עדות, קהילות ומסורות ירושלמיות מתחום התרבות והאוכל. אורחי האירוע ייהנו מארוחה ייחודית  שתשים דגש על ספקים ויוצרים מקומיים ממיטב מסעדות שוק מחנה-יהודה המבוסס על מוצרים טריים המגיעים מאזור ירושלים והסביבה הקרובה. 

בנוסף, ייהנו האורחים מהופעה של הקבוצה החדשה של שרון אייל וגיא בכר שתחשוף עבודה חדשה של זוג היוצרים אשר הוכנה במיוחד לרגל האירוע בליווי של כחמישים רקדנים.

אגודת ידידי מוזיאון ישראל שוקדת על טיפוח הקשרים בין המוזיאון לבין קהילת שוחרי האמנות, הארכיאולוגיה, האמנות היהודית והאתנוגרפיה. האגודה פועלת לקירוב חבריה לפעילותו הענפה והמגוונת של המוזיאון ונעזרת בהם לקידום המוזיאון ולהפצת דברו לציבור הרחב. אגודת הידידים נוסדה כדי לתמוך במוסד מרכזי וחשוב זה ולהציע למצטרף מעורבות פעילה וחיונית במוזיאון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה