ערב שירה לציון יום השואה והגבורה, יתקיים השנה זו הפעם החמישית במרכז ז'ראר בכר בירושלים. הפרויקט "זוכרים ושרים" יתקיים בהשתתפות אמנים מובילים, אנשי ציבור ותקשורת ביניהם: הזמרים סיון טלמור, אופיר בן-שטרית, יונתן דרור ודביר כהן (דיוואן הלב), השחקן יאיר להמן, העיתונאי רן בנימיני, פרופ' חנה יבלונקה, ד"ר מיכה גודמן ועוד

הערב הוא ערב שירה מלווה בקטעי שיתוף אישיים בו הדוברים יחלקו עם הקהל את החיבור האישי שלהם לזיכרון השואה ולאופן בו היו רוצים להנחיל אותו הלאה. בשנים שעברו הביקוש למופע היה גבוה בהרבה מהיצע המקומות באולם ולכן השנה תתקיים הקרנה של האירוע באמפי הסמוך למרכז ז'ראר בכר, לכל אלו אשר לא יכנסו לאולם עצמו.
 

"הביקוש הרב לאירועים שהתקיימו עד כה, משקף את הצורך הגדול של הדור הצעיר לציין את יום השואה מנקודת המבט הרלוונטית אליו", אומרים איתי צור ויונתן דרור, יוזמי הפרויקט. "שאלת החשיבות של זיכרון השואה ומה האופן בו נוכל להתחבר אל הזיכרון הזה, הולכת ומתחדדת במיוחד כאשר מספר ניצולי השואה הולך ומתמעט ובקרוב לא יהיו עמנו אלו שיוכלו לספר על חוויותיהם ממקור ראשון". לא סתם הם בחרו דווקא במרכז ז'ראר בכר לקיום האירוע, במקום זה התקיים משפטו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן. "מעבר לאולם הופעות איכותי, המקום מסמל עבורנו את המחויבות שלנו כלפי הזיכרון של מה שאירע שם".

במהלך השנים אמנים, אנשי ציבור ותקשרות התגייסו לפרויקט ולקחו בו חלק, ביניהם; חמי רודנר, אבי גרייניק, אראל סג"ל, גולן אזולאי, שרה ב"ק, הרב בני לאו, דוד לביא, ענבל גרשקוביץ חנן בן-סימון ועוד.

גם השנה, הפרויקט מאמץ את מועדון ניצולי השואה של עמותת 'עמך' ועמדות התרמה יפתחו במקום על מנת לגייס משאבים להרחבת השירותים ש'עמך' מספק לניצולי השואה שעוד חיים ביננו.

הפרויקט מופק על ידי 'מודוס הפקות' בשיתוף 'ז'ראר בכר' ובניהולו המוזיקלי של 'אחיה אשר כהן-אלורו'.

הכניסה לאירוע ללא תשלום ובהרשמה מראש כבשנים הקודמות .

תמונות: רינה נקונצ'ני 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה