חגיגות יום ההולדת של מוזיאון ישראל

$(function(){setImageBanner('f454f122-0e81-40ae-ab88-02cc6f321274','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42933,'Image','');})

מוזיאון ישראל, ירושלים, מוסד התרבות הגדול בישראל ובין המוזיאונים המובילים בעולם, יציין הערב (ב') 50 שנה להיווסדו

ביום שלישי, ה-11 במאי 1965, בנוכחות 500 אורחים מחו"ל ו 1500 אורחים מישראל הכריז נשיא המדינה, זלמן שז"ר, על פתיחתו הרשמית של מוזיאון ישראל.

הקמת מוזיאון ישראל בירושלים הייתה פרי חלום שחלמו שנים רבות מנהלי בית הנכות הישן של "בצלאל", בוריס שץ ומרדכי נרקיס.  חלום זה קרם עור וגידים בהובלתו ובהנהגתו של טדי קולק, תחילה במסגרת תפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה ולאחר מכן כראש עיריית ירושלים.

בחזונם שאפו המייסדים להקמת מוזיאון אוניברסאלי שיעמוד בדרגה אחת עם המוזיאונים הגדולים בעולם, בעל פריסה תרבותית רחבה, שיבטא תפיסה אנציקלופדיסטית המשלבת אמנות, ארכיאולוגיה ותרבות יהודית במשכן אחד.

במהלך 50 השנים שחלפו מאז פעלו מנהלי המוזיאון לדורותיהם להפיכת המוזיאון למוסד התרבות הגדול והחשוב בישראל ואחד החשובים בעולם.המוזיאון הפך למוקד משיכה ארצי ובינלאומי בזכות אוספיו המונים מאות אלפי מוצגים ומאפשרים מבט רחב היקף על היצירה האנושית משחר האדם ועד ימינו: האוסף הגדול והחשוב בעולם של תגליות ארכיאולוגיות מארץ ישראל,האוסף הגדול ביותר בעולם של פריטים מעולם התרבות והאמנות היהודית,ולצידםאוספי אמנות חשובים– אמנות ישראלית, אמנות אירופאית מימי הביניים ועד ימינו ואמנות חובקת עולם (אסיה, אפריקה, דרום אמריקה ואוקיאניה).

לצד בניית האוסף העשיר והצגת תערוכות שעוררו עניין בארץ ובעולם, ביסס המוזיאון גם את אגף הנוער העוסק בחינוך לתרבות, והוא אחד מאגפי הנוער הראשונים בעולם המהווה דוגמה למוזיאונים בעולם כולו.רבים מבכירי החברה הישראלית היום למדו באגף הנוער או שלחו אליו את ילדיהם.

בשנת  2010  הושלם מיזם החידוש של המוזיאון, במסגרתו גדל שטח התצוגה של המוזיאון פי שניים,חודשו כל תצוגות הקבע של האוספים והודגש האופן שבו המבקרים חווים אמנות ותרבות על רקע האדריכלות הייחודית של המוזיאון והנוף עוצר הנשימה שבו הוא נמצא.

בזירה הבינלאומית משמש המוזיאון מקור חשוב להשאלות למוזיאונים בעולם ומידי שנה מוצגות תערוכותיו באתרי תצוגה מרכזיים בכל רחבי העולם מארה"ב (במוזיאונים כדוגמת המטרופוליטן, המומה וגוגנהיים בניו יורק), דרך אירופה (כדוגמת מוזיאון פומפידו בפריז, הטייטהבריטי, המוזיאון לאמנות מודרנית בקופנהגן) וכלה במזרח הרחוק. בימים אלו ממש מוצג מבחר מאוסף הדאדא והסוריאליזם של מוזיאון ישראל במוזיאון ההרמיטאז' בסט. פטרסבורג ברוסיה, ובמקביל מציג המוזיאון תערוכה ארכיאולוגית בהונג-קונג ותערוכת אמנות בטייוואן.

בפתחה של שנת היובל אומר מנכ"ל המוזיאון ג'ימס סניידר: "כבוד הוא לי לעמוד בראשו של מוזיאון ישראל ולפתוח את שנת היובל. המוזיאון, פרי חזונו של טדי קולק, הפך בחמישים שנות קיומו למוסד התרבות הגדול בישראל ומן המוזיאונים האנציקלופדיים המובילים בעולם. יתרה מכך, מידי שנה מציג המוזיאון מתערוכותיו ואוספיו במוזיאונים מרכזיים ברחבי העולם,ומיליוני מבקרים בחו"ל נהנים גם הם מפירות עשייתו של המוזיאון המשמש כשגריר של תרבות ממדרגה ראשונה למדינת ישראל". עוד מציין סניידר כי "עם פתיחתו המחודשת של המוזיאון בשנת 2010 החל פרק חדש בתולדות המוזיאון, אותו אנחנו כותבים יחדיו עם ידידינו הרבים מהארץ ומהעולם. בזכות תמיכתם המתמדת אנו פותחים את חגיגות היובל בתנופה רעננה, ובאותה הנחישות ואהבת העשייה שאפיינו את הקמתו של המוזיאון לפני 50 שנה".

עו"ד יצחק מלכו, יו"ר דירקטוריון המוזיאון: "זכות גדולה היא לעמוד בראש הדירקטוריון של מוזיאון ישראל בתקופה משמעותית זו שבה עולה בידינו להגשיםאת  חזונו של טדי קולקלהקים מוזיאון אנציקלופדי אמיתי בישראל. בתקופה זו לא יכול להיות מסר חשוב יותר מאשר מסר האוניברסליות היוצא מירושלים ומותיר את חותמו על הנוף התרבותי בעולם."

תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה